Maylen Rusti er ute med nok en hit!

Med selvtillit og attitude synger Maylen om å være "Ambisiøs"  - ny singel ute nå!

LYTT HER

Maylen Rusti har de siste to årene vært listet på radioen med flere av sine låter. Senest med «Forglemmegei» og «Romeo & Julie» på NRK P1, og «Sammen Med Deg» på NRK P3. I våres slapp hun det etterlengtede andrealbumet sitt "Drømmeland", en plate full av fengende, drømmende låter, med throwback til hennes ungdomsstid på 90- og 2000-tallet.

Nå er hun ute med nok en fengende og dansbar låt. «Ambisiøs» handler om å være litt sassy og velge seg selv først, selv om det innebærer å tråkke noen på tærne. Maylen forteller:

- Dette er en låt til meg selv, så vel som til alle andre, om å stå opp for seg selv, og ikke bare følge strømmen. Jeg elsker folk som sier at «Dette får du til!» eller «Du kan få til det du vil, bare gå for  det!», og det budskapet ønsker jeg å formidle med denne låten.

Maylen har i løpet av sommeren vært aktiv på livefronten, og spilt på scener rundt om i Norge. «Ambisiøs» har vært en av publikumsfavorittene. Med denne gir hun sitt stadig voksende publikum guts til å være tro til seg selv inn i høstmørket. Hun avslutter:

- Jeg har ofte vært irritert på meg selv for å ikke ha vært helt ærlig, eller stått opp for mine egne meninger og følelser, fordi man vil please andre. I denne låten sier jeg det som det er: «Takk for en hyggelig stund, men jeg er ikke interessert i å ta dette til det neste steget selv om du er gira.»

Cover "Ambisiøs"

Om Grappa Musikkforlag

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Marius Neset og Leif Ove Andsnes med en vakker og gripende siste singel før albumrelease. "Prague´s Ballet" er ute i dag.6.9.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding

Siste singel før albumet med verdenspremiereinnspillingen av samarbeidet mellom saksofonist og komponist Marius Neset og pianist Leif Ove Andsnes slippes er "Prague´s Ballet", hvor de har med seg cellisten Louisa Tuck. "Prague´s Ballet" er det første verket Andsnes og Neset, to av verdens fremste utøvere innen henholdsvis klassisk musikk og jazz, fremførte sammen, og er det som gav opphav til det nye albumet.

Marius Neset and Leif Ove Andsnes releases the final single from their upcoming album. The beautiful "Prague´s Ballet" is out now.6.9.2024 08:30:00 CEST | Press release

The final single from the album featuring the world premiere recording of the collaboration between saxophonist and composer Marius Neset and pianist Leif Ove Andsnes is "Prague's Ballet," where they are joined by cellist Louisa Tuck. "Prague's Ballet" is the first piece that Leif Ove Andsnes and Marius Neset, two of the world's leading performers in classical music and jazz, performed together, and it is what gave rise to the new album.

Avdøde Stephen Ackles med hyllest til visehøvdingen Erik Bye - "Høvdingen" er ute i dag, ett år etter Ackles tragiske bortgang1.9.2024 09:30:00 CEST | Pressemelding

"Høvdingen" er en plate artisten hadde ønsker om å slippe i lang tid, og ved hjelp av hans nærmeste venner og støttespillere, ble prosjektet fullført. Albumet består av livefremføringer gjort av Stephen Ackles i 2020. Hans utvalgte favoritt Erik Bye-viser: der den ekte lidenskapen skinner gjennom, og den folkekjære artisten briljerer en siste gang som fremragende formidler.