Stine Haugseth ny konserndirektør for Teknologi og utvikling i SpareBank 1 Østlandet

Stine Haugseth (37) fra Trondheim tar over som konserndirektør for Teknologi og utvikling i konsernet SpareBank 1 Østlandet. Haugseth jobber i dag som utviklingsdirektør/CIO i Mattilsynet.

Stine Haugseth er ny konserndirektør for Teknologi og utvikling i SpareBank 1 Østlandet SpareBank 1 Østlandet

Stine Haugseth er utdannet sivilingeniør fra NTNU i Trondheim innen petroleumsfag og har tatt masteren sin ved Entreprenørskolen samme sted. Hun har erfaring fra konsulentbransjen og har mange års ledererfaring innen innovasjon, produktutvikling og forretningsutvikling i SpareBank 1 Forsikring / Fremtind forsikring. Hun kommer sist fra stillingen som utviklingsdirektør i Mattilsynet, med blant annet ansvar for virksomhetens digitale transformasjon.

Stor interesse for stillingen

- Interessen for denne stillingen har vært stor og vi har hatt mange svært gode søkere. Jeg er glad for at Stine har takket ja til å jobbe hos oss, og gleder meg til hun starter i oktober, sier konsernsjef Klara-Lise Aasen.

En god match for konsernet

- Hennes faglige bakgrunn, jobb- og ledererfaring samt personlighet gjør at hun passer godt inn i rollen som konserndirektør for Teknologi og utvikling i SpareBank 1 Østlandet. Jeg er sikker på at hun vil tilføre konsernet nye impulser og kunnskap som vil komme både kundene og våre medarbeidere til gode, sier konsernsjefen.

Ser fram til å starte

- Jeg er takknemlig for å få bli en del av laget i SpareBank 1 Østlandet. Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med alle de flinke folka i organisasjonen, og sammen finne ut hvordan vi kan bygge SpareBank1 Østlandet til å bli en enda bedre bank for våre kunder, sier Stine Haugseth.

 Stine Haugseth bor på Jar i Bærum med mann og barn. Hun vil ha kontoradresse i Oslo, men vil ofte være på Hamar.

For mer informasjon:
Klara-Lise Aasen, konsernsjef, tlf. 476 35 583
Siv Stenseth, konserndirektør kommunikasjon og samfunn, tlf. 958 46 991

SpareBank 1 Østlandet er landets fjerde største sparebankkonsern med 1 225 kompetente og stolte medarbeidere. Gjennom snart 180 år har vi bygget en solid markedsposisjon på Østlandet ved å være tilgjengelige og yte kreditt og andre tjenester til personer, bedrifter og offentlig sektor i bygd og by. Vi har i dag 37 kontorer spredt rundt om i Oslo, Akershus og Innlandet, og har en forretningskapital på 245 milliarder kroner. Gjennom våre datterselskaper og SpareBank 1-alliansens produktselskaper er vi et komplett finanshus for våre person- og bedriftskunder. Vi er et børsnotert og selvstendig finanskonsern med dype røtter på Østlandet og hovedkontor i Hamar. Banken har bidratt til verdiskaping i markedsområdet gjennom flere generasjoner.