smart Norge

smart utvider porteføljen med smart #5

• Den helt nye smart #5 blir merkets mest romslige kjøretøy med inntreden i et nytt segment
  • smart presenterer de første designskissene av produksjonsmodellen smart #5
  • Verdenspremieren vil finne sted Brisbane, Australia, 28. august
smart #5 sketch

Etter smart #1 og smart #3, utvider smart nå sin produktportefølje med en tredje modell. Med den helt nye smart #5, bringer merket smart Concept #5, som ble vist i april i år, til live. Som en mellomstor flerbruks-SUV markerer smart #5 inntreden i et nytt segment for smart og merket kommer på den måten nye målgrupper og forbrukere med en aktiv livsstil i møte. Verdenspremieren finner sted i Brisbane, Australia 28. august, og bilmodellen blir tilgjengelig i Europa fra 2025.

Dirk Adelmann, administrerende direktør i smart Europe GmbH:
"Med smart #5 har vi laget vårt mest romslige og allsidige kjøretøy til dags dato. #5 er en flott utvidelse av vår eksisterende portefølje og vil gjøre merket smart til et attraktivt valg for stadig flere kunder i Europa.»

smarts portefølje vokser med den helt nye smart #5
smart fortsetter ufortrødent sin produktoffensiv. Under Beijing International Automotive Exhibition i april i år, ga smart Concept #5 en lovende forhåndsvisning av en større flerbruksbil fra merket. Nå viser de første skissene av smart #5 at produksjonsversjonen konsekvent vil bygge videre på idéene fra konseptbilen. Bilen er designet av Mercedes-Benz Design, og vil følge smarts designfilosofi ‘love, pure, unexpected’ som kombinerer ukonvensjonell smart estetikk med robust funksjonalitet. Utvendig har bilen en kantete, oppreist silhuett, en særegen taklinje, og uventede utendørselementer. smart #5 tilbyr mye plass og premium komfort, og er designet for å ta brukerne ut av byen, noe som gjenspeiler en økende etterspørsel blant kunder som har en aktiv og fleksibel livsstil.

Omfattende tester under ekstreme forhold
I løpet av de siste månedene har smart #5 allerede vist enestående utendørsegenskaper i strabasiøse terreng- og vintertester. Spesielt ytelsen til den elektriske drivlinjen og ladekapasiteten til batteriene ble testet med suksess under svært kalde forhold. Kjøredynamikken, sammen med assistent- og sikkerhetssystemene, ble også omfattende evaluert i utfordrende off-road-miljøer. Disse testene understreker smarts dedikasjon for å tilby kunder best mulig produkter og førsteklasses kvalitet. I forberedelsene til inntreden på det europeiske markedet, vil bilen også gjennomgå ekstra og svært omfattende testprogram i Europa. Planlagt markedslansering i Europa er satt til 2025.

smart%20%235%20camouflaged%20offroad

smart #5 sketch exterieur
smart#5  camouflaged offroad
smart#5 camouflaged offroad

Følg pressemeldinger fra smart Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra smart Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra smart Norge