Ronny Junge-Larsen blir ny leder for Danske Banks bedriftskundesegment

Ronny Junge-Larsen vender tilbake til Danske Bank og tar over som ny leder for bedriftsmarkedet i Norge. Samtidig blir Christian Smeby plassjef i Trondheim.

Ronny Junge-Larsen blir ny leder for bedriftsmarkedet i Danske Bank Norge.
Ronny Junge-Larsen blir ny leder for bedriftsmarkedet i Danske Bank Norge. (Foto: Danske Bank)

Ronny Junge-Larsen kommer fra stillinger i NRP Capital Advisory AS og Credit Suisse, og har tidligere ledet Markets i Danske Bank Norge i seks år. Han har også lang erfaring fra Nordea, og en dyp forståelse av både nasjonale og internasjonale markeder.

– Jeg ser frem til å komme tilbake til Danske Bank og jobbe sammen med et av de mest proaktive og kompetente teamene i bransjen. Bedriftsmarkedsenheten i Danske Bank er enestående, og vi har gleden av å samarbeide med noen av Norges mest solide og fremtidsrettede selskaper. Vårt mål er å fortsette å vokse på en bærekraftig og lønnsom måte, samtidig som vi sørger for at våre kunder opplever høy verdi og tilfredshet. Jeg vil også understreke viktigheten av at vi som bank er med på å drive positive endringer gjennom finansiering, spesielt innenfor energiomstillingen. Det gir meg stor motivasjon å kunne bidra i dette og til å forme bankens strategi og retning i årene som kommer, sier Ronny Junge-Larsen.

Styrker bedriftssatsingen i Norge

Nordisk leder for bedriftsmarkedet, Lars Alstrup, er glad for at ny leder er på plass og ser frem til å nå nye høyder i Norge.

– Med Ronny Junge-Larsen får vi en leder som kjenner kollegaer, banken og produktene godt. Ronnys erfaring fra å lede team i Markets kommer godt med når bedrifts- og storkundesegmentet skal jobbe tett sammen i årene som kommer. Den norske delen av forretningen er helt grunnleggende for at vi skal lykkes med våre mål om å være Nordens ledende bank for bedriftskunder, sier Lars Alstrup, nordisk leder for bedriftsmarkedet i Danske Bank.

Ny plassjef for Danske Bank i Trondheim

Banken ønsker å forsikre både kolleger og kunder i Trøndelagsregionen om at Danske Bank som en forretningsbank for næringslivet er her for å bli. Selv om banken nå får en bedriftsleder som er basert i Oslo, ønsker banken å være synlige og aktivt deltagende i samfunns- og næringsliv i Trondheim, møte kunder og sørge for å opprettholde vekst og momentum i regionen. For å bistå med dette, tar Christian Smeby rollen som plassjef for Trondheimskontoret fra og med 1. september. Smeby har lang fartstid i Danske Bank både som kunderådgiver, leder for Region Midt-Nord og leder for Large Customers.

Som plassjef vil Smeby jobbe med å vedlikeholde og utvikle relasjoner med eksisterende og nye kunder for å fremme bankens tjenester, bygge og vedlikeholde nettverk med lokale bedriftsledere og bransjeorganisasjoner for å styrke bankens synlighet, samt være talsperson internt og eksternt for Danske Bank i Trondheimsregionen. Smeby fortsetter i rollen som Senior Banker i Industry Large Corporates & Institutions og vil rapportere til landssjef Erlend Angelfoss. Han vil også bli medlem av landeledelsen i Norge.

Anna-Lena NordlingPressesjefDanske Bank

Anna-Lena har det overordnede ansvaret for ekstern kommunikasjonen og pressekontakt i Danske Bank i Norge, og har jobbet med kommunikasjon i over 15 år. Siden 2017 har hun holdt i intern og ekstern kommunikasjon i flere av Danske Banks forretningsenheter, og kommer sist fra et opphold i Norwegian, der hun hadde ansvar for bærekrafts- og finansiell kommunikasjon. Hun har også bakgrunn fra PR-byrå. Jobber du for pressen eller har generelle spørsmål om Danske Bank i Norge er hun riktig person å kontakte. Søker du en av bankens mange eksperter, setter hun deg i kontakt med riktig vedkommende så raskt som mulig.

Tel:45 48 12 61anna-lena.nordling@danskebank.no

Danske Bank er en nordisk universalbank med sterke regionale røtter og tette forbindelser til resten av verden. I mer enn 150 år har vi hjulpet mennesker og virksomheter i Norden med å innfri deres ambisjoner.

Danske Bank har hovedkontor i København og er notert på Nasdaq Copenhagen.