deLillos feirer 40 år med hagefest og nytt dobbeltalbum!

Agnete Brun

7. juni 2025 skal generasjoner med fans få servert både kake og tidløse klassikere når et av Norges mest ikoniske og innflytelsesrike rockeband feirer 40 år. deLillos inviterer til den skjulte parkperlen Frøyas have på Frogner- som skal forvandles til den største bursdagsfesten og konserten bandet noen gang har arrangert.

Når deLillos først inviterer så mange til bursdagsfeiring er det viktig å finne den perfekte arenaen. Svaret ble Frøyas have som ligger idyllisk til ved enden av Frognerkilen og med inngang fra Skarpsno. Parken er omringet av gater som vi som fans har gått fulle, men pene, i grålysning og lyttet til en lydløs by.

Vi har svevd over byen, og vært på vei hjem til en uoppredd seng.
Vi elsker den lille byen Oslo, hvor alle gatene er forskjellige land og hvor Frøyas have skal bli deLillos-land. Kompromissløse i sitt uttrykk og tro mot sitt eget univers og egen planet skal deLillos forme en arena for allsang, kjærlighet og hagestemning.

Konserten vil bli bandets største konsert noensinne, og interessen var så stor at da billettsalget startet ble det umiddelbart utsolgt (7500 billetter), og det betyr ekstrakonsert 8. Juni. De vil presentere en katalog som strekker seg over fire tiår og som er en del av vår historie. Og for fansen er det mange sanger, fordelt på hele 19 studioalbum og et kommende nummer 20, som vil inneholde 20 låter og blir deres tredje doble studioalbum. Albumet slippes 31. januar, og før det vil det slippes 6 singler. Den første “Sjenert” kommer allerede 23. august, og om den sier Lars Lillo-Stenberg følgende:

jeg vokste opp med å tenke at jeg var annerledes enn andre, noe jeg delvis likte, men det var også hemmende og gjorde meg fryktelig sjenert innimellom. Har som voksen funnet ut at dette er et ganske typisk selvbilde mange av oss går rundt med, på et eller annet vis. Og de fleste har mer enn nok med å tenke på seg selv enn å være opptatt av at andre er rare.

Låten er skrevet og produsert av Lars Lillo-Stenberg, mikset av Jørgen Træen og mastret av George Tanderø. Foto er privat og artwork er av Pål Leverton. Pressebildet er tatt av Agnete Brun.

Om Sony Music

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.