Ny musikk fra Post Malone, Lady Gaga, Emelie Hollow, Big Sean samt EP fra Hozier.
16.8.2024 09:52:05 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

Post Malone ute med F-1 Trillion
Lady Gaga og Bruno Mars har for første gang slått seg sammen på låten “Die With A Smile”. Dette er første ny musikk fra begge artister siden henholdsvis 2021 og 2022. De har hver for seg har de solgt 300 millioner album verden over og har tilsammen 13 singler som har nådd #1 på Billboard Hot 100. I går debuterte de låten live sammen på Brunos headline-show på nyåpnede Intuit Dome. Om samarbeidet sier Gaga: “Bruno and I have a lot of mutual respect for each other and were talking about collaborating. I was finishing up my own album in Malibu and one night after a long day he asked me to come to his studio to hear something he was working on. It was around midnight when I got there and I was blown away when I heard what he had started making. We stayed up all night and finished writing and recording the song. Bruno’s talent is beyond explanation. His musicianship and vision is next level. There’s no one like him”.
Multiinstrumentalisten Hozier er i dag ute med Unaired EP. Artisten bak hitsinglene “Too Sweet” og “Take Me To Church” er for tiden på turné i USA og fremførte den nye singelen “Nobody's Soldier” for første gang på Lollapalooza. Låten er å finne på EPen og er et spark mot organisasjoner som tjener på tragedien som følger med krig. Unaired EP inneholder tre uutgitte sanger, opprinnelig spilt inn for hans siste album Unreal Unearth. I tillegg til “Nobody's Soldier” finner vi også “July” produsert av Jeff 'Gitty' Gitelman (Anderson .Paak, H.E.R.), og “That You Are”, produsert av Gus Seyffert (Beck, Michael Kiwanuka) hvor også den syrisk-amerikanske folkemusikeren Bedouine bidrar.
Rapstjernen Big Sean har teamet opp med The Alchemist og er i dag ute med låten “Together Forever”. Video er også ute, se den HER. Låten blir å finne på hans nye album Better You Than Me som slippes 30. august. Dette blir hans første album på fire år siden 2020s Detroit 2. Big Sean har toppet Billboards albumliste med albumene Dark Sky Paradise fra 2015 og I Decided fra 2017.
Gjennombruddet til Grammyvinner Coco Jones kom takket være hitsingelen "ICU" hente fra hennes debutEP What I Didn't Tell. I dag er hun ute med låten “Sweep It Up”. Låten følger opp “Here We Go (Uh Oh)” og viser oss en ny musikalsk retning. Siden gjennombruddet som ung Disney-stjerne, har Coco, nå 26 år, fortsatt å spille i filmer og er for tiden å finne i serien Bel-Air, som er en ny utgave av The Fresh Prince of Bel-Air.
Nøkkelord
Kontakter
Katrine NagyInternational Promotion Manager
katrine.nagy@umusic.comOm oss
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
Karen Moe ute med ny singel - E itj heilt mæ18.6.2026 08:30:00 CEST | Pressemelding
Karen Moe dykker inn i alt det rare sommerforelskelser får oss til å gjøre i sin nye singel E itj heilt mæ. Hennes femte låt for året gir oss sommerfugler i magen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom