Molly Hammar byr på sensommer-toner i den nye singelen «En Sista Chans» sammen med Emma Steinbakken
19.8.2024 08:30:00 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding
En av Sveriges mest tonemessig pålitelige artister Molly Hammar møter Norges likesinnede Emma Steinbakken i duetten «En Sista Chans» som slippes 23. august. Det blir den tredje singelen fra den kommende EP-en på svensk, som slippes til høsten.

Molly Hammar har i løpet av de siste årene etablert seg på den svenske musikkscenen. Med sin kraftige stemme, varme personlighet og unike sound har hun trollbundet publikum og etablert en fanbase over hele landet. Før sommeren slapp Molly «Misstro» sammen med Albin Lee Meldau, og 23.august byr hun igjen på nye melodier sammen med den norske artisten Emma Steinbakken på singelen «En Sista Chans».
- «En Sista Chans» skrev jeg i en periode da det føltes som om jeg ødela ting for meg selv og tok dårlige avgjørelser. Jeg tror det er en vanlig ting å føle på både i relasjoner og i selve livet på mange måter, men vi kan alltid gi oss selv en ny sjanse til å prøve å gjøre det som er bra for oss, sier Molly Hammar.
Emma Steinbakken har tatt Norge med storm siden hun slo gjennom som 15-åring med sin debutsingel «Not Gonna Cry», som har blitt streamet over 25 millioner ganger. Debutalbumet hennes "Home" ble gitt ut i 2023, og hun har samarbeidet med store artister som Alan Walker og Matoma. Emma er kjent for sin karismatiske scenepersonlighet, fengslende stemme og sårbare tekster inspirert av sine egne erfaringer. Musikken hennes berører og inspirerer, og hun har raskt etablert seg som en av Norges mest populære artister.
Molly fortsetter:
- Jeg er så sykt glad for at Emma Steinbakken ville gjøre denne sangen med meg. Vi møttes for første gang i fjor, og jeg elsker stemmen hennes og uttrykket hennes som person også.
- Jeg elsket denne sangen fra første gang jeg hørte den, så det er veldig hyggelig at Molly ville at jeg skulle være med! Hun har en helt fantastisk stemme i tillegg til å være en rå dame. Jeg gleder meg til å høre denne på repeat resten av høsten, sier Emma Steinbakken.
Molly Hammar – «En Sista Chans» med Emma Steinbakken slippes 23.august.
Nøkkelord
Kontakter
Ida GullhaugIntern Island Records / Universal Music
Tel:+47 970 96 680ida.gullhaug@umusic.comJohanna AlemHead of Event & Promotion
Tel:+47 464 15 830johanna.alem@umusic.comBilder


Lenker
Om oss
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
Karen Moe ute med ny singel - E itj heilt mæ18.6.2026 08:30:00 CEST | Pressemelding
Karen Moe dykker inn i alt det rare sommerforelskelser får oss til å gjøre i sin nye singel E itj heilt mæ. Hennes femte låt for året gir oss sommerfugler i magen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom