Tilbakekaller et lite parti Gilde Ekte kokt skinke distribuert i Nordland, Troms og Finnmark

Grunnet risiko for metallrester i produktet, bes forbrukere som har kjøpt Gilde Ekte kokt skinke 110g med siste forbruksdag 15.09.2024 om å kaste produktet. Tilbakekallingen gjelder kun produkter kjøpt i NorgesGruppen sine butikker i området mellom Lofoten/Ballangen i sør til Honningsvåg og Kirkenes i nord, i tidsperioden 9. til 15. august.

Grunnet en feil i produksjon kan produktet inneholde små metallspon, noe som kan utgjøre en helsefare. Dette ble oppdaget på fabrikk og mesteparten av partiet ble stoppet og kassert, men ved en feiltagelse ble en pall dessverre ekspedert ut. Nortura beklager situasjonen og gjennomgår nå våre rutiner for å redusere risiko for at noe lignende kan skje igjen.

Forbrukere som har kjøpt det aktuelle produktet bes om å kaste det eller returnere til butikk for refusjon. Ved spørsmål, ta kontakt med Nortura forbrukersenter: forbrukersenter@nortura.no