Bulder lanserer supertilbud for unge lånekunder

Bulder hiver seg inn i kampen om de unge lånekundene og kutter renten for nye og eksisterende kunder under 35 år, med inntil 0,22 prosentpoeng.

Simen Eilertsen, direktør i Bulder holder presentasjon.
Direktør i Bulder, Simen Eilertsen Anne Lise Urdal

– Vi har Norges mest fornøyde bankkunder og lanserer nå det vi mener blir markedets beste tilbud for unge boliglånskunder. Sammen med kundeutbytte, som i fjor tilsvarte 0,44 prosentpoeng i rabatt på lånerenten, er dette et tilbud det er vanskelig å slå, sier Bulder-sjef Simen Eilertsen.

Bulder har på få år fått nesten 100 000 kunder og lånt ut over 56 milliarder kroner til norske boliglånskunder. I en fersk landsdekkende Kantar-undersøkelse sier 1 av 4 nordmenn at de vurderer Bulder som sin neste bank.

Rentekuttet virker allerede fra i dag, og er starten på en offensiv satsning på å bli det foretrukne valget for unge boliglånskunder.

– Bulder har hatt stor suksess med å tilby en lav rente til kunder med lav belåningsgrad. Dette skal vi fortsette med, men det har gjort det vanskeligere for unge med kort tid i boligmarkedet å få våre beste vilkår. Nå gjør vi en endring: Vi kutter renten for unge kunder, med særlig vekt på å gjøre det rimeligere for dem med belåningsgrader over 60 %, sier Eilertsen.

Samtidig øker Bulder maksimal belåning fra 80 til 85 %.

- Bulder er det perfekte valget for unge kunder som har kjøpt sin første bolig og dermed er etablert i boligmarkedet. Vi har ingen termingebyrer og ingen topplån, avslutter Eilertsen.

Infoboks: Derfor mener vi Bulder lanserer markedets beste tilbud for boliglånskunder under 35 år:

Den laveste effektive renten på Finansportalen for unge kunder med lån over 60% belåning, er Landkreditts 5,49% effektiv rente. Prisen for tilsvarende lån i Bulder blir 5,64%. Medregnet effekten av kundeutbytte, som ifjor utgjorde 0,44%, ville prisen være 5,20%. Altså, vesentlig lavere enn Landkreditts 5,49%.

Følg pressemeldinger fra Bulder

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bulder på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bulder