Söderberg & Partners kjøper Aviation-porteføljen til Safe Forsikring og ansetter Mona Hansen

Gjennom partnerskapet med Nova Consult er Söderberg & Partners en betydelig aktør innen Aviation i Norden. Med oppkjøpet styrkes denne posisjonen ytterligere.

Mona Hansen blir ny senior forsikringsmegler innen Aviation i Söderberg & Partners

Aviation-porteføljen plasseres utelukkende i det internasjonale forsikringsmarkedet, primært hos ledende europeiske forsikringsgivere. – Porteføljen som kjøpes består av kommersielle og ikke-kommersielle kunder, og inkluderer både småfly, helikoptre og droner, sier Svein Erik Sommer, CCO i Söderberg & Partners.

Det som dekkes under forsikringene er bl.a.

• Third Party Liability
  • Passenger Legal Liability
  • Hull All Risk
  • Ground Risk
  • Seat Personal Accident
  • Maintenance, Repair and Overhaul (MRO)
  • Airport Liability
  • Fixed Base Operators (FBO)
  • Product Manufacturers

Styrker teamet

Gjennom oppkjøpet styrker vi også teamet med en senior forsikringsmegler. Mona Hansen har over 30 års fartstid fra bransjen, og starter hos oss 1. oktober.

– Ansettelsen av Mona Hansen er strategisk viktig for vår satsing på Aviation, både i Norge og i Norden, sier Sommer. – Mona bidrar med solid kompetanse, og kjenner dette markedet bedre enn de fleste. Vi får nå mye større kapasitet til å betjene eksisterende og nye kunder, avslutter han.

Les mer om vår satsning innen luftfartforsikring her:

Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Våre oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Våre tjenester i Norge inkluderer forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, pensjonsrådgivning, formuesrådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning. Konsernet har i dag 4400 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg, UK og Spania. Hovedkontoret ligger i Stockholm.

Söderberg & Partners etablerte seg i Norge i 2014 og kjøper her inn forsikringstjenester på vegne av våre kunder for NOK 10 mrd. årlig, noe som gjør den norske virksomheten til en av de største kjøperne av forsikring i det norske markedet. Vi er 390 ansatte i Norge, fordelt på Lysaker, Tønsberg, Kristiansand, Bryne, Bergen, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fredrikstad, Raufoss, Bodø, Svolvær og Tromsø.