Tidenes priskutt i Norge på VOYAH FREE

Premium SUV´en VOYAH FREE blir 190 000 kroner billigere og blir å finne i bilbutikker over hele Norge.

– Såvidt oss bekjent er det aldri noen som har kuttet like mye i prisen på en nybil i Norge noensinne. Vi mener dette er tidenes mulighet til å skaffe seg en bil i toppklasse til en veldlig god pris, sier Torje Sulland, CEO i Electric Way, ekslusiv importør av det kinesiske elbilmerket VOYAH.

Kritikerrose VOYAH FREE ble lansert i Norge våren 2022. Bilen, en en luksuriøs, komfortabel og fullspekket el-SUV  kommer med standard 4WD og WLTP-rekkevidden er på 500 kilometer, har til nå hatt en listepris på 789 000 NOK.

Nå reduserers denne summen kraftig. Fra 20. august vil norske bilkjøpere kunne sikre seg en helt ny og oppdatert versjon til 599 000 NOK. Det gir en prisreduskjon på hele 190 000 kroner.

– Dette er ikke en salgskampanje, men rett og slett en fullstendig reprising av VOYAH FREE i Norge. Vi har jobbet i lang tid med produsenten av VOYAH, kinesiske DongFeng, for å få prisen ned. Nå er vi i mål, og vi gleder oss til å gi norske bilkjøpere det vi mener er et ganske rått tilbud, sier Sulland.

Bilen vil kunne kjøpes gjennom Sulland Gruppens egne VOYAH-forhandlere, samt hos samarbeidspartneren Motorgruppen/Motorforum. I praksis betyr det at  25 butikker over hele Norge - fra Kristiansand i sør til Alta i nord, og fra Fredrikstad i øst til Sandnes i vest - kan tilby bilen til interesserte kjøpere

Den oppdaterte modellen av FREE har fått flere forbedringer siden bilen ble lansert i Norge i fjor:

• Automatiske Fjernlys
  • Ny App Funksjonalitet, flere brukere, bedre kontroll på lading
  • Forbedret adaptiv cruise control
  • Forbedret DAB motagelse
  • Apple Carplay/Android Auto via tredjepartsløsning
  • Forbedring av ulike funksjoner i infotainment og åpne/lukke funksjon, ladelukelogikk mm.
  • Ulike softwareoppdateringer

– VOYAH FREE er nå en etablert og voksen bilmodell uten barnesykdommer. Vi har solgt unna de bilene vi tidligere hadde på lager, og kan tilby helt nye biler til en helt ny pris, understreker Torje Sulland i Electric Way.

Det norske markedet har for alvor modnet i forhold til kinesisk elbil nå. Nye tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) viser at hver tiende nye personbil i Norge er en kinesisk elbil.

Denne trenden er ventet å bli ytterliggere forsterket ettersom EU valgte å innføre straffetoll på kinesiske elbiler tidligere i sommer.  De nye tollsatsene varierer fra 17,4 til 37,6 prosent og kommer på toppen av tollen på 10 prosent som allerede eksisterte. Norge er ikke omfattet av det nye tollregimet, og dermed er det norske markedet blitt enda mer attraktivt for kinesiske bilprodusenter.

Informasjon til redaksjonen:

Da VOYAH FREE ble introdusert, fikk biljournalistene mulighet testkjøre en en førstegenerasjonsmodell med bl.a. software som ikke var ferdig utviklet for Norge/Europa og uten en del andre funksjoner som i dag finnes på bilen. Vi ønsker derfor å tilby en ny test av vår oppdaterte VOYAH FREE-modell for de som måtte være interessert. Ta gjerne kontakt med vår PR-sjef Pål Tømmerhol for avtale.