Mørland & Johnsen

Mørland & Johnsen inngår eksklusivt samarbeid med Edelman

Mørland & Johnsen inngår samarbeid med verdens største uavhengige kommunikasjonsbyrå Edelman. Sammen skal byråene rådgi norske selskaper om deres internasjonale virksomhet og støtte Edelmans kunder i det norske markedet. Mørland & Johnsen vil også bistå Edelman med myndighetsarbeid i Norden.

Samarbeidet med verdens største uavhengige kommunikasjonsbyrå, med mer enn 60 kontorer i 46 land samt 37 tilknyttede byråer verden over, utvider Mørland & Johnsen sin internasjonale rekkevidde. Byråene skal gi råd til norske selskaper om deres internasjonale virksomhet og støtte Edelmans utenlandske kunder i det norske markedet.

I tillegg til å støtte Edelman lokalt vil Mørland & Johnsen også bistå med myndighetsarbeid i andre nordiske land.

"Vi skal fortsette med å tilby nåværende og fremtidige kunder skreddersydd rådgivning, samtidig som vi får tilgang til Edelmans internasjonale rekkevidde og ekspertise. Dette blir et spennende samarbeid, og vi ser frem til å bli en del av Edelmans eksklusive globale nettverk", sier Jon Mørland, partner og styreleder i Mørland & Johnsen.

"Vi er glade for å samarbeide med Mørland & Johnsen i Norge. De har imponerende kompetanse og stor rekkevidde i det norske markedet. De vil være et uvurderlig tilskudd til Edelmans tilknyttede nettverk", sier AJ Hesselink, konsernsjef i Edelman, EMEA.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Jon Mørland
Partner og styreleder Mørland & Johnsen
Mob: +47 907 70 206
Email: jm@morlandjohnsen.no

Emma Ratcliffe
EMEA Marketing Edelman
Mob: +44 (0) 7812 734748
Email: emma.ratcliffe@edelman.com

Om Edelman

Edelman er et globalt kommunikasjonsselskap som samarbeider med bedrifter og organisasjoner for å utvikle, markedsføre og beskytte deres merkevarer og omdømme. Våre 6 000 ansatte på mer enn 60 kontorer leverer kommunikasjonsstrategier som gir kundene våre selvtillit til å lede og handle med sikkerhet, og vinne interessentenes tillit. I mer enn 20 år har vi studert innflytelsen av tillit på tvers av samfunnet – myndigheter, media, næringsliv og frivillige organisasjoner – for å forme samtaler, drive resultater og oppnå handling.

Siden etableringen i 1952 har vi vært en uavhengig, familiedrevet bedrift. Edelman eier selskapene Edelman Data x Intelligence (forskning, data), Edelman Smithfield (finansiell kommunikasjon), EGA (rådgivning om myndigheter og offentlige anliggender) og UEG (underholdning, sport og livsstil).

Om Mørland & Johnsen

Mørland & Johnsen er et public affairs- og konsulentselskap etablert i 2006 av Øyvind Johnsen og Jon Mørland, og har i snart to tiår bistått kunder med rådgivning, strategiutvikling, mediehåndtering og analyse.

Vår forretningsmodell baserer seg på inngående kjennskap til de sektorene vi jobber med, kombinert med en dyp forståelse av samfunnsprosessene som påvirker selskapene vi bistår. Vi jobber primært med selskaper som trenger veiledning gjennom prosesser der myndigheter møter markedet.

Mørland & Johnsen har et strategisk partnerskap med det globale kommunikasjonsselskapet Edelman.

Følg pressemeldinger fra Mørland & Johnsen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mørland & Johnsen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mørland & Johnsen

Uttalelse fra Gro Harlem Brundtland i forbindelse med president Trumps brev til WHO19.5.2020 14:20:47 CEST | Pressemelding

Flere norske medier har i dag tatt kontakt i forbindelse med brevet fra USAs president til WHOs generaldirektør. I den anledning viser Gro Harlem Brundtland til sin kommentar av 15. april da USA varslet sin midlertidige frys av amerikanske overføringer til WHO: "Det siste vi trenger nå er å angripe WHO. Dette betyr at man svekker vår helt sentrale felles globale institusjon. WHO har både de nødvendige erfaringer og fullmakter til å ha oversikt over og dele informasjon og samtidig bistå alle land med å få bukt med den pågående coronakrisen". "WHO er også sentral når det gjelder å forebygge nye kriser som denne, og gjøre oss alle bedre forberedt til å takle de utfordringer som en globalisert verden stiller oss overfor", uttaler Gro Harlem Brundtland til NTB via sin rådgiver Jon Mørland. I tillegg ønsker Gro Harlem Brundtland å uttrykke sin støtte til vedlagte resolusjonsforslag vedrørende Covid19 som det skal voteres over senere i dag på WHOs helseforsamling.