Gullpollen: Lanserer egen kommunikasjonspris for Arendalsuka

Med mer enn 2.000 arrangementer, debatter og foredrag er kampen om oppmerksomheten i Sørlandsbyen større enn noensinne. Derfor har kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese tatt initiativet til Gullpollen.

Gullpollen, Kommunikasjonsprisen i Arendalsuka.

(Oslo) – Gullpollen skal deles ut til en aktør som gjennom overraskende bruk av virkemidler evner å få best mulig oppmerksomhet for sin sak. Dette kan være en ny og annerledes måte å konseptualisere en debatt på, et stunt for å skape oppmerksomhet, eller en kreativ måte å formidle et budskap på, sier Ole Henrik Stubberud som er leder av juryen. Til daglig er han kreativ leder og partner i Geelmuyden Kiese. Kåringen skal eller være preget av formålet til Arendalsuka og være en litt uhøytidelig måte å trekke frem gode initiativ, prosjekter og arrangement på.

Juryen:
I tillegg til Ole Henrik Stubberud fra Geelmuyden Kiese vil juryen i år bestå av Magnus Takvam, politisk kommentator Altinget, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, Anne-Lise Mørch von der Fehr, tidligere kommunikasjonsdirektør i DNB og konserndirektør i Gjensidige, Vibeke Lewin, Thomas Mittun-Kjos, kommunikasjonsrådgiver i Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn, Knut Kristian Hauger, ansvarlig redaktør og daglig leder Kampanje, og tidligere gründer, partner og daglig leder Publicis Kitchen, Haakon Dahl.

– Det holder ikke lenger med en fengende tittel på arrangementet sitt for å bryte gjennom støyen og nå fram med budskapet sitt. Som ellers i samfunnet ser vi at man også her må tørre å tenke nytt og gjøre noe overraskende for å få oppmerksomheten, sier Ole Henrik Stubberud.

Arendalsuka er en demokratisk møteplass for alle som er engasjert i samfunnet vi lever i. Dette er arrangementet for deg som vil være med å lytte til, debattere og løse dagens og morgendagens samfunnsutfordringer.

Rundt 1.900 arrangementer og 200 stands fyller Arendal sentrum i fem dager i august hvert år. I fjor var det ca. 160.000 besøkende i Arendalsuka.

• Prisen, som har fått navn etter det karakteristiske havneområdet i Arendal, skal deles ut torsdag 15. august kl. 11.00 på restaurant Symposium.
  • For å vurdere hvilken aktør som har lykkes aller best i å kommunisere budskapet sitt på en uventet, men relevant måte har man trommet sammen en bredt sammensatt jury.

– Med potensielt mange ulike stunts, saker og tiltak som skal vurderes opp mot hverandre er det viktig med juryrepresentasjon fra nær sagt alle grener av kommunikasjonsfaget. Vi er strålende fornøyde med at vi har klart å sette sammen en jury av dette kaliberet, sier Ole Henrik Stubberud.

Jurymedlemmene skal alle være til stede i Arendal og vil vurdere aktører, saker og tiltak løpende gjennom Arendalsuka, men det oppfordres også til melde inn mulige kandidater til gullpollen@gknordic.com eller gjennom å benytte emneknaggen #gullpollen i sosiale medier.

– I fjor så vi en rekke eksempler på aktører som fikk oppmerksomhet nettopp fordi de turte å tenke nytt og annerledes. Vi gleder oss til å se hva og hvem som peker seg ut i år, og ikke minst hvem som vil stikke av med den aller første Gullpollen, avslutter Ole Henrik Stubberud.

– Vi har vært med helt siden det første Arendalsuka arrangementet ble gjennomført i 2012 og det blir artig og spennende å se hvem som nå vinner Gullpollen for første gang, sier Severin Roald som er adm. direktør i Geelmuyden Kiese i Norge.

Jurymedlemmer:
Ole Henrik Stubberud, kreativ leder og partner, Geelmuyden Kiese (leder av juryen)
Magnus Takvam, politisk kommentator Altinget
Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen
Vibeke Lewin, tidligere kommunikasjonsdirektør i DNB og konserndirektør i Gjensidige
Knut Kristian Hauger, ansvarlig redaktør og daglig leder Kampanje
Haakon Dahl, tidligere gründer, partner og daglig leder Publicis Kitchen

Gullpollen, Kommunikasjonsprisen i Arendalsuka.
Ole Henrik Stubberud. Foto: Thomas Brun / NTB Kommunikasjon
Magnus Takvam. Foto: Julia Naglestad / NRK
Anne-Lise Mørch von der Fehr. Foto: Skjalg Bøhmer Vold
Vibeke Lewin. Foto: Stig B. Fiksdal
Thomas Mittun Kjos. Foto: Kai Erik Westergaard
Knut Kristian Hauger. Foto: Eivor Eriksen
Haakon Dahl.

Holdingselskapet Paritee kjøpte GK Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Bak Paritee står flere bransjenestorer i kommunikasjonsbransjen i Norden. Paritee har samlet 350 ansatte på kontorer i Oslo, Stockholm og København i Norden, i London i UK og i New York, San Fransisco og Minneapolis i USA.

Samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er et av Skandinavias største kommunikasjonsbyrå.
Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com

Fortsetter å styrke det politiske teamet: Olaf Thommessen blir assosiert partner hos Geelmuyden Kiese26.6.2024 12:30:00 CEST | Pressemelding

26. juni 2024, Oslo – Olaf Thommessen, som i det siste året har vært selvstendig rådgiver, blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese fra 1. juli. Olaf Thommessen har vært nestleder og folkevalgt for Venstre og vil bidra som rådgiver innen politikk- og myndighetskontakt, finansiell kommunikasjon, ESG, bærekraft, miljø-, sosiale- og forretningsetiske forhold.