Gullpollen: Lanserer egen kommunikasjonspris for Arendalsuka
Med mer enn 2.000 arrangementer, debatter og foredrag er kampen om oppmerksomheten i Sørlandsbyen større enn noensinne. Derfor har kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese tatt initiativet til Gullpollen.

(Oslo) – Gullpollen skal deles ut til en aktør som gjennom overraskende bruk av virkemidler evner å få best mulig oppmerksomhet for sin sak. Dette kan være en ny og annerledes måte å konseptualisere en debatt på, et stunt for å skape oppmerksomhet, eller en kreativ måte å formidle et budskap på, sier Ole Henrik Stubberud som er leder av juryen. Til daglig er han kreativ leder og partner i Geelmuyden Kiese. Kåringen skal eller være preget av formålet til Arendalsuka og være en litt uhøytidelig måte å trekke frem gode initiativ, prosjekter og arrangement på.
Juryen:
I tillegg til Ole Henrik Stubberud fra Geelmuyden Kiese vil juryen i år bestå av Magnus Takvam, politisk kommentator Altinget, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, Anne-Lise Mørch von der Fehr, tidligere kommunikasjonsdirektør i DNB og konserndirektør i Gjensidige, Vibeke Lewin, Thomas Mittun-Kjos, kommunikasjonsrådgiver i Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn, Knut Kristian Hauger, ansvarlig redaktør og daglig leder Kampanje, og tidligere gründer, partner og daglig leder Publicis Kitchen, Haakon Dahl.
– Det holder ikke lenger med en fengende tittel på arrangementet sitt for å bryte gjennom støyen og nå fram med budskapet sitt. Som ellers i samfunnet ser vi at man også her må tørre å tenke nytt og gjøre noe overraskende for å få oppmerksomheten, sier Ole Henrik Stubberud.
Arendalsuka er en demokratisk møteplass for alle som er engasjert i samfunnet vi lever i. Dette er arrangementet for deg som vil være med å lytte til, debattere og løse dagens og morgendagens samfunnsutfordringer.
Rundt 1.900 arrangementer og 200 stands fyller Arendal sentrum i fem dager i august hvert år. I fjor var det ca. 160.000 besøkende i Arendalsuka.
- Prisen, som har fått navn etter det karakteristiske havneområdet i Arendal, skal deles ut torsdag 15. august kl. 11.00 på restaurant Symposium.
- For å vurdere hvilken aktør som har lykkes aller best i å kommunisere budskapet sitt på en uventet, men relevant måte har man trommet sammen en bredt sammensatt jury.
– Med potensielt mange ulike stunts, saker og tiltak som skal vurderes opp mot hverandre er det viktig med juryrepresentasjon fra nær sagt alle grener av kommunikasjonsfaget. Vi er strålende fornøyde med at vi har klart å sette sammen en jury av dette kaliberet, sier Ole Henrik Stubberud.
Jurymedlemmene skal alle være til stede i Arendal og vil vurdere aktører, saker og tiltak løpende gjennom Arendalsuka, men det oppfordres også til melde inn mulige kandidater til gullpollen@gknordic.com eller gjennom å benytte emneknaggen #gullpollen i sosiale medier.
– I fjor så vi en rekke eksempler på aktører som fikk oppmerksomhet nettopp fordi de turte å tenke nytt og annerledes. Vi gleder oss til å se hva og hvem som peker seg ut i år, og ikke minst hvem som vil stikke av med den aller første Gullpollen, avslutter Ole Henrik Stubberud.
– Vi har vært med helt siden det første Arendalsuka arrangementet ble gjennomført i 2012 og det blir artig og spennende å se hvem som nå vinner Gullpollen for første gang, sier Severin Roald som er adm. direktør i Geelmuyden Kiese i Norge.
Jurymedlemmer:
Ole Henrik Stubberud, kreativ leder og partner, Geelmuyden Kiese (leder av juryen)
Magnus Takvam, politisk kommentator Altinget
Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen
Vibeke Lewin, tidligere kommunikasjonsdirektør i DNB og konserndirektør i Gjensidige
Thomas Mittun-Kjos, kommunikasjonsrådgiver i Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn
Knut Kristian Hauger, ansvarlig redaktør og daglig leder Kampanje
Haakon Dahl, tidligere gründer, partner og daglig leder Publicis Kitchen
Nøkkelord
Kontakter
Ole Henrik StubberudPartner og kreativ lederGeelmuyden Kise
Tel:+47 932 19 747ole.stubberud@gknordic.comSeverin RoaldAdm. dir.Geelmuyden Kiese
Administrerende direktør og managing partner for GK Norge
Bilder








Om Geelmuyden Kiese
Holdingselskapet Paritee kjøpte GK Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Bak Paritee står flere bransjenestorer i kommunikasjonsbransjen i Norden. Paritee har samlet 350 ansatte på kontorer i Oslo, Stockholm og København i Norden, i London i UK og i New York, San Fransisco og Minneapolis i USA.
Samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er et av Skandinavias største kommunikasjonsbyrå.
Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com

Følg pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Geelmuyden Kiese på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese
Satser tyngre på nordisk politisk- og medierådgivning: Michael Kristiansen tilknyttes Geelmuyden Kiese som assosiert partner12.12.2025 10:47:54 CET | Pressemelding
Oslo/København – 12. desember 2025 – Geelmuyden Kiese jobber aktivt med å styrke sitt pan-Nordiske team innen media- og myndighetskontakt. Nå henter selskapet inn tidligere politisk kommentator og kommunikasjonsrådgiver Michael Kristiansen som assosiert partner i Geelmuyden Kiese i Danmark. Det styrker det pan-nordiske teamet hvor May Britt Lagesen i Norge leder avdelingen for politikk og samfunnskontakt og er en sentral ressurs innen myndighetskontakt.
Geelmuyden Kiese med to gull i European Excellence Awards6.12.2025 11:33:03 CET | Pressemelding
Fredag kveld gikk European Excellence Awards av stabelen i Berlin. Det endte med to gull til Geelmuyden Kiese, for arbeider gjort for Stockholm Filmfestival og Yara International.
Geelmuyden Kiese med 16 nominasjoner i International Content Marketing Awards 202524.10.2025 13:03:20 CEST | Pressemelding
Geelmuyden Kiese er blant byråene med flest vinnersjanser etter at CMA denne uken slapp shortlist til kåringen av de beste innholdsjobbene i 2025.
André Frisk skal lede Geelmuyden Kieses tech-satsing2.10.2025 12:00:18 CEST | Pressemelding
Geelmuyden Kiese Group styrker sitt tilbud innen teknologikommunikasjon med André Frisk, seniorrådgiver ved Stockholmskontoret og ny Group Head of Technology, i spissen. Han får nå ansvaret for å lede og videreutvikle byråets teknologitilbud i Sverige, Norge og Danmark.
Geelmuyden Kiese får søsterselskaper i Irland og Brussel: Fenton Fitzwilliam styrker Paritee sitt nedslagsfelt i Irland, England og i Brussel24.9.2025 11:56:46 CEST | Pressemelding
24. september 2025 – Paritee, eier av Geelmuyden Kiese i Norden, lanserer i dag Fenton Fitzwilliam – et nytt rådgivningsbyrå med hovedkontor i Dublin og virksomhet i Brussel og London. Dermed styrkes det europeiske fotfestet til Paritee, med fokus på politikk, samfunn, strategisk kommunikasjon og PR.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom