Gjenopptar samarbeid – klare for å støtte Therese Johaug gjennom et nytt mesterskap

Therese Johaug og ASKO fortsetter samarbeidet på reisen mot ski-VM i Trondheim i 2025.

Tore Bekken administrerende direktør i ASKO og Therese Johaug
Tore Bekken administrerende direktør i ASKO og Therese Johaug ASKO

Når en av historiens mestvinnende langrennsutøver gjør et comeback er ASKO er klare for å heie Therese Johaug frem til og gjennom ski-VM i Trondheim. ASKO har samarbeidet med og støttet Johaug gjennom hele hennes profesjonelle karriere. Det har vært et samarbeid som har fungert godt og vært til gjensidig nytte for begge parter.

Det er med glede vi inngår en ny avtale med Therese. Det har vært og vil fortsette å være et samarbeid vi verdsetter, sier administrerende direktør i ASKO Tore Bekken.

Avtalen har en varighet til og med ski-VM i Trondheim, og i perioden frem til det skal Therese også bidra til at ASKOs ansatte blir i enda bedre form, gjennom interne aktiviteter.

VM på hjemmebane er stort og krever mye. Det å få med seg ASKO på laget er en trygghet. De har støttet meg og vært min hovedsponsor gjennom hele min karriere, og vi har gjort flere spennende ting sammen gjennom 17 år på lag sammen. Jeg har jo blant annet en elektrisk ferge oppkalt etter meg, sier Therese Johaug.

ASKO har over mange år vært fokusert på ski og støttet både langrenn, skiskyting og Skiforeningen. Ski har gitt oss og våre ansatte mye glede, forteller Bekken. Det er en spennende idrett med flotte utøvere i både toppen og bredden.

Therese står for verdier som også er viktige for ASKO. Hun er målbevisst med tydelig fokus og ambisjoner, uten å være jålete. Hun har gode holdninger og en ydmykhet det står respekt av. Det er en dedikasjon og et vinnerinstinkt som man skal lete lenge etter. Dette er verdier vi setter pris på og har til felles, forteller Bekken.

I tillegg til å støtte utøvere og forbund er slike samarbeid et viktig ledd i satsningen på sunnhet og folkehelse for ansatte gjennom AKTIV ASKO. AKTIV ASKO bidrar til et større engasjement omkring hverdagsaktivitet for våre medarbeidere gjennom å få flere ansatte i aktivitet, skape sosiale samlingspunkt i og mellom våre selskaper rundt om i landet, og bidra til en sunnere livsstil over tid.