Nå kan Volkswagen ID. Buzz Cargo bestilles med firehjulstrekk

Nå kan Norges mest populære varebil bestilles med 4MOTION firehjulstrekk, i tillegg til flere andre oppgraderinger og klasseledende hengervekt. – Vi vet at dette er noe mange norske kunder har ventet på, og som vil tiltrekke enda flere kjøpere, sier Fredrik Matheson.

ID. Buzz Cargo 4MOTION kan bestilles fra og med i dag.

Norske kunder har trykket den elektriske varebilen Volkswagen ID. Buzz Cargo til sitt bryst, og så langt er over 6.700 biler levert ut i Norge.

Nylig startet salget av oppgraderte ID. Buzz Cargo, og i dag åpnes det for bestilling av ID. Buzz Cargo 4MOTION, noe som betyr at bilen også blir tilgjengelig med firehjulstrekk.

- Dette er noe vi har gledet oss til. Vi vet at 4MOTION er noe mange norske kunder har ventet på, og som vil tiltrekke enda flere kjøpere, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy hos importør Harald A. Møller AS.

ID. Buzz Cargo 4MOTION firehjulstrekk koster fra 588.720 kroner ekskl. mva levert Oslo, som er kun rundt 20.000 kroner mer enn utgaven med tohjulstrekk.

Betydelig mer effekt og økt hengervekt
ID. Buzz Cargo 4MOTION kommer med inntil hele 340 hestekrefter, og et dreiemoment på kraftige 550 newtonmeter. Det gjør bilen godt skikket til å trekke henger, og her har kapasiteten økt betydelig. ID. Buzz Cargo med firehjulstrekk kan trekke hele 1.800 kilo på kroken.

Oppgraderingene som har kommet på de andre ID. Buzz-variantene er naturligvis også på plass. Det betyr at bilen fås med forvarming av det 79 kWh (netto) store høyvoltbatteriet. Med en ladehastighet på inntil 185 kW lader bilen fra 10-80 prosent på rundt 26 minutter under optimale forhold.

Komfortabel og høyt utstyrsnivå
Inne i bilen er det mange praktiske oppbevaringsrom, ID. software 5.2 er på plass og det samme er den forbedrede infotainment-skjermen som nå måler 12,9 tommer.

Standard utstyrsnivå er også økt sammenlignet med tidligere modell, og blant annet er nå både intelligent hastighetsassistent, trafikkskiltgjenkjenning og Lane Assist på plass. Det er også Førerassistentpakke, som blant annet inkluderer blindsoneassistent med rear traffic alert og utstigningsvarsel. Bilen leveres også med 19 tommers «Tilburg» aluminiumsfelger som standard. Bilen kan også leveres med varmepumpe som tilvalg.

Både diesel og elektrisk i porteføljen
Volkswagen Nyttekjøretøy selger både fossile og elektriske biler, og modellutvalget består i tillegg til helelektriske ID. Buzz av Caddy Cargo, nye Crafter og Amarok. Forrige uke ble også de første bildene av neste generasjon Transporter vist frem. Bilen vil bli tilgjengelig med både diesel-motor og for første gang med helelektrisk drivlinje, og har verdenspremiere i september.