5 av 10 nordmenn velger å reise hit om vinteren

Vi nordmenn er flokkdyr, og om vinteren reiser halvparten hit for å slikke sol.

Amadores-stranden i Puerto Rico på Gran Canaria
Puerto Rico på Gran Canaria er nordmenns favorittreisemål om vinteren og ligger også på topp 5-lista om sommeren. Foto: TUI

Hvor vi velger å reise? Til Puerto Rico på Gran Canaria. Halvparten av alle reiser til øya solgt hittil i vinter går dit.

Rømmer fra vinteren

– Det er ingen over, ingen ved siden. Nordmenn elsker Gran Canaria, og da spesielt Puerto Rico om vinteren. Det er mange stamgjester som reiser til samme hotell år etter år. Det er nok kombinasjonen av  kort reisevei og stabilt, varmt klima som er avgjørende, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Playa del Ingles, Bahia Feliz, Meloneras og Maspalomas er også populære deler av øya, men ingen er i nærheten av Puerto Rico.

For å møte den store etterspørselen har TUI reiser til Gran Canaria fra 11 norske flyplasser i vinter: Oslo, Bergen, Trondheim, Ålesund, Bodø, Tromsø, Harstad/Narvik (Evenes), Haugesund, Stavanger og Kristiansand og Sandefjord (Torp ).

Hotellet er avgjørende for en vellykket vinterferie.

Vil ha kontroll på reisebudsjettet

– Konsepthoteller med høy standard og all inclusive eller leilighetshoteller med muligheter for å lage egen mat er mest populært blant nordmenn med behov for kontroll over reisebudsjettet, sier Mørk-Løwengreen.

Gran Canaria er populært også nå om sommeren, så her kan du også få noen god tips til hotellvalg, hvis du er på jakt etter en rimelig reise i lavsesongen i slutten av august og september.

De mest populære hotellene på Gran Canaria

1. RIU Vistamar
  2. Revoli Playa
  3. Blue Star Punta del Rey
  4. Vistaflor Puerto Plata
  5. Gran Amadores

De andre kanariøyene er også populære. TUI har reiser til Tenerife og Lanzarote fra Oslo, Bergen og Stavanger.

De mest populære hotellene på Tenerife

1. Riu Buenavista
  2. Blue Star Marylanza Suites
  3. Blue Star HD Parque Cristobal