Her er første glimt av nye Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter har satt standarden for hva et nyttekjøretøy skal være i over 70 år. Nå er duken dratt av syvende generasjon Volkswagen Transporter, som har verdenspremiere i september.

Nye Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter er en bil svært mange har et forhold til, og modellen som hele Volkswagen Nyttekjøretøy har blitt tuftet på. Bilen har en stor del av æren for at Volkswagen Nyttekjøretøy har etablert seg som Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul.

- Et ikon
Nå kommer syvende generasjon av den populære arbeidsbilen, og i dag er de første bildene av bilen uten kamuflasje sluppet.

- Nye Transporter er proppfull av Transporter-DNA og arv etter forgjengerne, samtidig som den er videreutviklet for å kunne være mest mulig robust og praktisk i arbeidshverdagen. Dermed videreføres elementene som har gjort Transporter til et ikon, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i importør Harald A. Møller AS.

Bilen har for eksempel trekk fra forrige generasjon i hovedlyktene foran, T5 i grillen og T4 i baklyktene og profilen i bakluken.

I pose og sekk - diesel og elektrisk
Nye Transporter vil både komme med kombinasjonen som mange nordmenn setter pris på – dieselmotor, 4MOTION firehjulsdrift og automatgir – samt for aller første gang med helelektrisk drivlinje.

Bilen vil komme i kort og lang utgave, og har et høyt standardutstyr-nivå med blant annet LED-lys, digital cockpit, 13 tommers infotainment-skjerm, multifunksjonsratt og flere nye sikkerhetssystemer. Bilen er også spekket med praktiske løsninger samt har høy nyttelast og høy hengervekt.

Nye Transporter har verdenspremiere på IAA i september, og du kan lese mer om bilen på Volkswagen Nyttekjøretøys nettsider.

- Dermed kan kundene velge akkurat det alternativet som passer de best. Vi gleder oss til å åpne for bestilling senere i høst, avslutter Matheson.

Interiøret i nye Volkswagen Transporter