BYD gjør bilhold rimeligere med lengre serviceintervall

Fra 1. august 2024 utvider BYD serviceintervallet for alle modeller solgt av RSA. Det nye intervallet er 2 år eller 30.000 km, opp fra tidligere 1 år eller 20.000 km. Dette medfører lavere driftkostnader for deg som bileier.

Endringen innebærer økte serviceintervaller for alle BYD-modeller solgt av RSA til vårt forhandlernettverk. Dette gjelder med tilbakevirkende kraft for alle solgte kjøretøy, inkludert de første BYD Tang-bilene levert i slutten av 2021.

Gjennomføring av service:

• Nyregistrerte kjøretøy: Følger ny serviceplan.
  • Serviceintervall: Service kan nå gjennomføres 2 år eller 30 000 km etter forrige service*.
  • Kjøretøy inntil 1 år: Kjøretøy som ikke har fått utført service, følger ny serviceplan.
  • Kjøretøy på 3 år: Biler som er 3 år og har utført 20 000/40 000 km service, kan nå gå over til ny serviceplan.

*Tang og T3 som er under 2 år og kun har utført 1 år/20 000 km service, må inn til service det andre året for skifte av kjølevæske til HV-batteri, deretter følger de ny serviceplan.

Serviceindikatoren i kjøretøyene vil bli oppdatert via OTA. For øyeblikket er det ikke mulig å sette annet enn 365 dager eller 20.000 kilometer.

Rustkontroll:

Rustkontroll endres fra årlig til annenhvert år og følger ny serviceplan. ±1 måned gjelder fortsatt i henhold til serviceplanen.

Ved spørsmål angående endringen, ta kontakt med din BYD-forhandler.

Om BYD

BYD Company Ltd. er et av Kinas største privateide foretak. Siden oppstart i 1995 har selskapet utviklet seg raskt med solid ekspertise innen oppladbare batterier og bærekraftig utvikling. BYD strekker seg nå over fire bransjer – bil, elektronikk, energi og jernbanetransport. Siden har BYD utvidet sine fornybare energiløsninger globalt, og har nå virksomhet i over 70 land og regioner.

Opprettelsen av et Zero Emissions Energy Ecosystem – som består av rimelig solenergiproduksjon, pålitelig energilagring og banebrytende elektrifisert transport, har gjort BYD til en ledende aktør i energi- og transportbransjen. BYD er den eneste produsenten i verden som også produserer batterier, microchips, batteristyringssystemer og den elektriske motoren selv.

BYD er notert på børsene i Hong Kong og Shenzhen.

RSA er en nord-europeisk bilimportør i 13 land, og er den offisielle distributøren av BYD personbiler og nyttekjøretøy i Norge, Finland og Island, og importør for BYD nyttekjøretøy i Sverige og Danmark. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i mange markeder. Med samarbeidet mellom RSA og BYD, har selskapet tatt et ytterligere skritt inn i fremtiden for bilindustrien, med implementeringen av den helelektriske serien av nåværende og fremtidige modeller.

RSA har allerede bygget opp et BYD-forhandlernettverk som strekker seg over hele Norden.