Velkommen til studenthåndboka: Alene hjemmefra!

Linn Isabel Eielsen har skrevet den ultimate – og morsomste – guiden til alle dere som nå skal være «Alene hjemmefra».

Studentbøker konsentrerer seg gjerne om studieteknikker og oppskrifter på veggie-nachos. Man skal ikke kimse av en god studieteknikk eller en god oppskrift, men Linn Eielsen synes studietiden skal handle om noe mer.

– Da jeg begynte å studere innså jeg at jeg var fullstendig uforberedt. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle skifte et lysrør eller hva en tenner var *, eller hvordan jeg skulle sette opp en prioritert seminarliste. Jeg hadde heller ikke reflektert over når det var lurt å forelske seg med tanke på eksamen og merkedager, eller hvorvidt foreldre skylder deg finansiell oppreisning for dårlige gener knyttet til syn og visdomstenner.

Derfor vil Eielsen ta deg gjennom alle de tingene hun skulle ønske hun visste før hun flyttet hjemmefra.

– På den måten slipper du å stå midt i en krise og google febrilsk, selv om det er nytteløst fordi telefonselskapet ditt har selvsagt ikke dekning akkurat da. Men du har heldigvis lest denne boken og vet hva du skal gjøre hvis du bli syk – eller angrepet av melbiller.

I boka «Alene hjemmefra» forteller hun om grunner til å flytte hjemmefra, om flytting, fadderuka, hvordan få nye venner, ghosting, fest på få kvadrat, at folk ikke ligger så mye som du tror ... Alt ispedd masse humor og den selvbiografiske tegneserien «L-innsikt», som har 500.000 unike månedlige lesere på TikTok.

Miksen av nyttig informasjon, lifehacks og svart humor gjør «Alene hjemmefra» til obligatorisk inventar i den resirkulerte Fjällreven-sekken.

Eg vil absolutt påstå at Linn Eielsen er sin generasjons teikneserieskapar.
- Fredrik Rysjedal, NRK

* Ja, i denne boken får du vite hva en tenner er!

Linn Eielsen er Forfatter, illustratør, tegneserieskaper og musiker. Hennes tegneserie Linnsikt har et stort publikum, med -- blant annet - flere hundretusen daglige visninger på Tiktok.

Om oss

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.