Skanska selger kontoreiendommen Parallell på Løren i Oslo til Malling-fond

Skanska har inngått avtale med Malling Core Plus 2023 AS om salg av kontoreiendommen Parallell på Løren i Oslo for 632,5 millioner kroner. Salget bokføres i tredje kvartal 2024.

Parallell

- Vi er tilfredse med å ha kommet til enighet om salg med en solid aktør som Malling og deres investor. Med Parallell får kjøper et fleksibelt, miljømessig og effektivt kvalitetsbygg i porteføljen, sier administrerende direktør i Skanska Næringseiendom, Synnøve Lyssand Sandberg.

Parallell stod ferdig i 2020 og huser leietakere som Bravida, Norsk Gjenvinning og SAJA Flex. Kontorbygget på 19.000 kvm er utviklet og bygget av Skanska.

- Malling Core Plus 2023 er svært godt fornøyd med kjøpet av Parallell fra Skanska. Bygget passer fondets strategi og profil med fokus på tidsriktige bygg av høy kvalitet med en klar miljøprofil som er viktig for både fondets investorer og fremtidige leietakere sier Mads Mortensen, forvalter av Malling Core Plus 2023.

Parallell er et kontorbygg med helhetlig bærekraftfokus – og tilbyr et arbeidsmiljø som vektlegger helse og velvære. Bygget har svært energieffektive løsninger og skal sertifiseres i henhold til både BREEAM-NOR Excellent og helsesertifiseringen WELL Core Gold. Prosjektet har fått støtte fra Enova for bruk av innovativ teknologi.

Overtagelse av eiendommen er planlagt til august 2024. Salget har vært tilrettelagt av Akershus Eiendom. Wiersholm og Thommessen har vært juridiske rådgivere for henholdsvis Skanska Næringseiendom og Malling.

Om oss