Aden Foyer slipper den hjerteskjærende låten «My Brother, I»

Aden Foyer har hatt en bemerkelsesverdig reise siden han slapp superhiten «The Ballet Girl» høsten 2022.

Den tidligere DJ-en og nå popsensasjonen fra Asker, har siden vunnet «Årets gjennombrudd» og vært nominert for «Årets låt» på P3-Gull, vært på sin første Europaturné, spilt på flere festivaler og kronet året 2023 med to Spellemannsnominasjoner – i kategoriene «Årets Gjennombrudd» og «Pop».

Nå slipper han sin mest personlige låt til nå. «My Brother, I» handler om det å miste noen, i dette tilfellet Adens ufødte lillebror, som døde før fødsel  - og det påfølgende eksistensielle spørsmålet om hva som kunne ha vært om han hadde levd.

«Det er en veldig personlig sang som jeg har skrevet over flere år nå, og startet som et katarsisk dikt for mange år siden.» – Aden Foyer

Som vanlig er låten laget med faste musikkpartner Paul Hers.

Mye har skjedd siden den tidligere DJ-en gikk #1 i Norge med hitsinglen «The Ballet Girl». Låten nærmer seg 90 millioner streams, var den mest spilte låten på norsk radio i 2023 og er platinasertifisert i både Norge, Polen og Frankrike – noe som befester Aden Foyers posisjon som en av fjorårets største norske artister.

Hittil i år har vi fått låter som «Queen of the Night» og sommerlåten «Lips». Sammen med «The Ballet Girl» har låter som «Other Side of the Moon», «Sunshine Prescription», «Galileo Galilei», «Your Face on Christmas Day» , «Hello Radio» og «Queen of the Night»  - gjort at Aden Foyer på kort tid har passert 100 millioner streams worldwide.

Han har ligget på topplistene på radio i bla Norge, Frankrike, Danmark og Polen, samt fremført låten foran 10 000 mennesker (+3 millioner TV-seere) under TV-programmet «Les chansons de l'été» i Frankrike, i Stockholm under radiofestivalen RIXFM og «Top of the pops» i polske Sopot – i tillegg til P3-gull.

Tidligere i sommer sparket han i gang festivalsesongen på FoMa, for noen dager siden fikk han publikum til å synge med på Slottsfjell, og om noen dager står han på scenen under Høllafest.

I morgen, samme dag som han slipper «My Brother, I» står han på scenen på Malakoff.

«Det er den mest personlige sangen jeg har gitt ut. Det har vært et vanskelig valg å i det hele tatt slippe den, men jeg håper den kan hjelpe noen som har mistet noen.»- avslutter Aden Foyer.

«My Brother, I» er ute fredag 19.juli

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

Vi respekterer og beundrer våre artister og er stolte av å kunne støtte og tilrettelegge for deres musikk og visjoner ved å skape det rette grunnlaget for kreativitet, vekst og utvikling. Som selskap bestreber vi å gi våre ansatte et godt og stimulerende arbeidsmiljø, og vi ønsker å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse og miljø.

Sony Music Entertainment Norway representerer blant annet Adele, Arif, Bernhoft, Beyoncé, Bruce Springsteen, Calvin Harris, deLillos, Foo Fighters, Harry Styles, Ina Wroldsen, Julie Bergan, Justin Timberlake, Klossmajor, Kurt Nilsen, Kygo, Labrinth, Madcon, Maria Mena, Miley Cyrus, Morgan Sulele, Peder Elias, P!nk, Rosalia, Staysman, Stig Brenner, SZA, Travis Scott, Tyler the Creator, Zara Larsson med mange fler.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

William Gamborg slipper "Hvis"1.7.2024 09:00:00 CEST | Pressemelding

Dagen etter han spilte for 2 x fullstappet Parkteatret i Oslo slipper multitalentet William Gamborg melankolske «Hvis». ««Hvis» handler om en relasjon som går mot slutten, og om all usikkerhet og tanker som oppstår rundt det» - William Gamborg Låten ble skrevet med Henrik Stave og Johan Hessel Jelonek for et år siden, men har ligget urørt på mobilen til William siden. «Jeg gikk nylig gjennom alle låtene mine og fant den igjen, viste den frem på TikTok, og folk digget den like mye som meg! Så da passer det fint å slippe den» - William Gamborg Rett før sommeren lå William Gamborg høyt på topplistene med «Glem meg, men jeg glemmer aldri», i sommer opptrådte han for titusener av mennesker på blant annet VG-lista og Norway Cup og slapp låten «No sense» med sine gode venner Bargee og Makosir. Samtidig har han det siste halvåret turnert med dansegruppa Quick rundt om i verden – nå senest i Pakistan, India og Dubai. Han rundet av 2022 med å være #1 på Spotify med «Oppmerksomhet» med Morgan Sul