Apollo Sports ekspanderer – lanserer Gambias første sportshotell!

Gambia er Apollos store vinternyhet fra Norge. Nå utvider reisearrangøren satsingen ytterligere og lanserer et rendyrket sportshotell - midt på stranden!

Interessen for treningsreiser øker markant fra år til år, og i takt med etterspørselen fortsetter Apollo Sports å utvide porteføljen. Det siste sportshotellet i rekken lanseres i Gambia allerede i vinter – og blir det første av sitt slag i landet!

- Dette er en stor milepæl både for oss som reisearrangør, vår lokale samarbeidspartner og ikke minst våre gjester. Ikke bare kan vi tilby våre reisende et nytt, eksotisk og spennende reisemål for en aktiv ferie, men Gambia får også sitt første, rendyrkede sportshotell. Vi gleder oss til å ønske treningsentusiaster velkommen til vårt nyeste sportsparadis under vaiende palmer, sier Daniel Giray, sportssjef i Apollo.

Apollo Sports-hotellet Kombo Beach Resort vil tilby alt man skulle trenge og ønske seg for en aktiv ferie, og enda litt til. Hotellet skal nemlig rustes opp med en velutstyrt gym – i tillegg til hele tre nybygde padelbaner, treningsområder for både yoga og annen gruppetrening og ikke minst den populære WOD-boksen kjent fra reisearrangørens powered by Playitas-hotell.

En uslåelig beliggenhet – og atmosfære!

Hotellets treningsfasiliteter og aktiviteter er tilpasset alle nivåer, og utmerker seg derfor like mye for hardbarkede treningsentusiaster, så vel som aktive familier. I tillegg åpner den ultimate beliggenheten direkte på Kotu Beach også for den perfekte kombinasjonen av avkobling og sosiale møter. Den milelange sandstranden fungerer nemlig som lokalbefolkningens naturlige samlingspunkt, og inviterer både til herlige og forfriskende avbrekk mellom øktene, og til sosiale aktiviteter som strandfotball og beachvolley.

I takt med solnedgangen forvandles stranden fra en levende treningsarena til en livlig scene med spontane fotballkamper, pikniker og grillfester – som ikke bare skaper et unikt og inspirerende miljø, men også gir gjestene en fantastisk mulighet til å ta del av den pulserende atmosfæren.

- Kombo Beach er stolte av å være i samarbeid med Apollo Sports. Helse er den største rikdommen vi kan ha, og vi gleder oss til å bidra positivt til velvære for våre gjester – både gjennom førsteklasses fasiliteter, utstyr og ikke minst service og gjestfrihet, sier hotelleier Malleh Sallah.

Trening på Kombo Beach Resort

Gym og treningsfasiliteter: Det luftkonditionerende treningsrommet byr på både havutsikt og moderne utstyr fra Matrix og Casall PRO - deriblant tredemølle, romaskin, Ski Erg, maskiner for styrketrening samt frivekter. Det finnes også en utendørs WOD-box for funksjonell trening.

Padel, tennis og løping: Kombo Beach Resort byr på hele tre nybydge padelbaner, en nyrenover tennisbane samt muligheter for uforglemmelige løpeturer langs sandstranden. Padelbanene er LED-belyste for kveldsspill.

Yoga og gruppetrening: På utendørsplattformen arrangeres det både yoga-, og gruppetreningstimer under åpen himmel med utsikt over havet.

Strandfotball og strandvolleyball: På Kombo Beach Resort kan man spille både strandfotball og strandvolleyball spontant med andre gjester på hotellet, eller delta på oppsatte tider i skjema.

Her finner du full oversikt over treningsmulighetene på Kombo Beach Resort.

Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.