Frukt og grønt-kampanje hadde super effekt
Nordmenns inntak av frukt og grønt øker når prisene senkes.

-Vi mer enn doblet omsetningen på moreller, vannmelon, rød paprika, honningmelon og sommerkål i uke 23, sammenlignet med uken før, sier Ingvill Måkestad Bovim, prosjektleder for helse og ernæring i REMA 1000.
REMA 1000 er faktisk blant de som selger mest frukt og grønt i Norge, og har mål om å være billigst på dagligvarer i landet. Gode salgstall er dermed ikke uvanlig. Likevel gikk salget til himmels da REMA 1000 hadde 30 % rabatt på 5 frukt og grønt. Og det beste var at dette så ut til å komme i tillegg til det kundene kjøpte til vanlig.
-Dette sier noe om de gode handlevanene til kundene våre. Det er ikke slik at de kjøper tilbudsvarer istedenfor det de pleier å ha på handlelisten. Frukt og grønnsaker på tilbud har vist seg å havne i handlekurven i tillegg til den vanlige mengden, sier Bovim entusiastisk.
Flere kampanjer i vente
Prosjektlederen kan fortelle at REMA 1000 alltid kommer til å satse på frukt og grønt og tilby kundene lave priser, og minner om at kundene i tillegg får 10 % rabatt i frukt- og grøntavdelingen hvis de bruker Æ-appen.
REMA 1000 ønsker å bidra til at Nordmenn spiser anbefalt mengde frukt og grønnsaker og vet at det er sluttsummen på valgene våre som teller. Derfor gjør vi det enklere å velge mer frukt og grønt ved å alltid ha lave priser.
Frukt og grønt går unna i Risør
Kjøpmann Sten Roar Høgli hos REMA 1000 Risør kan bekrefte gode salgstall på frukt og grønt i uke 23 – og forsikrer om at butikken har et godt utvalg gjennom hele sommeren.
– Det er veldig mange kunder innom butikken vår i løpet av sommeren. Godt utvalg av frukt og grønt er grunnen til valget av butikk for mange kunder, derfor må vi selvfølgelig være på vårt beste når kundene besøker oss, og ha et rikelig utvalg av frukt og grønt i butikkhyllene, samt et bredt utvalg av andre viktige sommerprodukter til alltid lave priser, sier Sten Roar.
Kontakter
Anders MidtbøKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:80031015anders.midtbo@rema.noBilder



Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
Griller nordmenn tidligere enn før?11.4.2025 15:29:46 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra REMA 1000s grillundersøkelse viser at nordmenn er tidligere ute enn før med å finne frem grillen. Hele 3 av 10 sier de vanligvis starter grillsesongen i april – og med en sen påske i år, ligger alt til rette for at grill og påske går hånd i hånd.
Kraftig økning i salg av handlenett hos REMA 10009.4.2025 10:14:58 CEST | Pressemelding
Over 200.000 gjenbrukbare handlenett ble solgt under REMA 1000s seksdagers kampanje der prisen ble redusert til 6 kroner – et alternativ billigere enn plastposen. – Vi er overrasket og glade for at så mange kunder ønsket å være med på dette miljøtiltaket, sier Emilie Våge, leder for samfunnsansvar og bærekraft i REMA 1000.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom