Frukt og grønt-kampanje hadde super effekt
Nordmenns inntak av frukt og grønt øker når prisene senkes.

-Vi mer enn doblet omsetningen på moreller, vannmelon, rød paprika, honningmelon og sommerkål i uke 23, sammenlignet med uken før, sier Ingvill Måkestad Bovim, prosjektleder for helse og ernæring i REMA 1000.
REMA 1000 er faktisk blant de som selger mest frukt og grønt i Norge, og har mål om å være billigst på dagligvarer i landet. Gode salgstall er dermed ikke uvanlig. Likevel gikk salget til himmels da REMA 1000 hadde 30 % rabatt på 5 frukt og grønt. Og det beste var at dette så ut til å komme i tillegg til det kundene kjøpte til vanlig.
-Dette sier noe om de gode handlevanene til kundene våre. Det er ikke slik at de kjøper tilbudsvarer istedenfor det de pleier å ha på handlelisten. Frukt og grønnsaker på tilbud har vist seg å havne i handlekurven i tillegg til den vanlige mengden, sier Bovim entusiastisk.
Flere kampanjer i vente
Prosjektlederen kan fortelle at REMA 1000 alltid kommer til å satse på frukt og grønt og tilby kundene lave priser, og minner om at kundene i tillegg får 10 % rabatt i frukt- og grøntavdelingen hvis de bruker Æ-appen.
REMA 1000 ønsker å bidra til at Nordmenn spiser anbefalt mengde frukt og grønnsaker og vet at det er sluttsummen på valgene våre som teller. Derfor gjør vi det enklere å velge mer frukt og grønt ved å alltid ha lave priser.
Frukt og grønt går unna i Risør
Kjøpmann Sten Roar Høgli hos REMA 1000 Risør kan bekrefte gode salgstall på frukt og grønt i uke 23 – og forsikrer om at butikken har et godt utvalg gjennom hele sommeren.
– Det er veldig mange kunder innom butikken vår i løpet av sommeren. Godt utvalg av frukt og grønt er grunnen til valget av butikk for mange kunder, derfor må vi selvfølgelig være på vårt beste når kundene besøker oss, og ha et rikelig utvalg av frukt og grønt i butikkhyllene, samt et bredt utvalg av andre viktige sommerprodukter til alltid lave priser, sier Sten Roar.
Kontakter
Anders MidtbøKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:80031015anders.midtbo@rema.noBilder



Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom