Frukt og grønt-kampanje hadde super effekt

Nordmenns inntak av frukt og grønt øker når prisene senkes.

Salget gikk til himmels da REMA 1000 hadde 30 % rabatt på 5 frukt og grønt
Salget gikk til himmels da REMA 1000 hadde 30 % rabatt på 5 frukt og grønt KLEIBERG/TORSETH Andreas Kleiberg

-Vi mer enn doblet omsetningen på moreller, vannmelon, rød paprika, honningmelon og sommerkål i uke 23, sammenlignet med uken før, sier Ingvill Måkestad Bovim, prosjektleder for helse og ernæring i REMA 1000.

REMA 1000 er faktisk blant de som selger mest frukt og grønt i Norge, og har mål om å være billigst på dagligvarer i landet. Gode salgstall er dermed ikke uvanlig. Likevel gikk salget til himmels da REMA 1000 hadde 30 % rabatt på 5 frukt og grønt. Og det beste var at dette så ut til å komme i tillegg til det kundene kjøpte til vanlig.

-Dette sier noe om de gode handlevanene til kundene våre. Det er ikke slik at de kjøper tilbudsvarer istedenfor det de pleier å ha på handlelisten. Frukt og grønnsaker på tilbud har vist seg å havne i handlekurven i tillegg til den vanlige mengden, sier Bovim entusiastisk.

Flere kampanjer i vente

Prosjektlederen kan fortelle at REMA 1000 alltid kommer til å satse på frukt og grønt og tilby kundene lave priser, og minner om at kundene i tillegg får 10 % rabatt i frukt- og grøntavdelingen hvis de bruker Æ-appen.

REMA 1000 ønsker å bidra til at Nordmenn spiser anbefalt mengde frukt og grønnsaker og vet at det er sluttsummen på valgene våre som teller. Derfor gjør vi det enklere å velge mer frukt og grønt ved å alltid ha lave priser.

Frukt og grønt går unna i Risør

Kjøpmann Sten Roar Høgli hos REMA 1000 Risør kan bekrefte gode salgstall på frukt og grønt i uke 23 – og forsikrer om at butikken har et godt utvalg gjennom hele sommeren.

– Det er veldig mange kunder innom butikken vår i løpet av sommeren. Godt utvalg av frukt og grønt er grunnen til valget av butikk for mange kunder, derfor må vi selvfølgelig være på vårt beste når kundene besøker oss, og ha et rikelig utvalg av frukt og grønt i butikkhyllene, samt et bredt utvalg av andre viktige sommerprodukter til alltid lave priser, sier Sten Roar.

Salget gikk til himmels da REMA 1000 hadde 30 % rabatt på 5 frukt og grønt
Ingvill Måkestad Bovim, Prosjektleder for helse og ernæring