I dag starter salget av Volkswagen ID.7 stasjonsvogn med firehjulstrekk

Nå kan Volkswagen ID.7 bestilles som GTX stasjonsvogn med 4MOTION firehjulstrekk, og prisene starter fra 579.400,- kroner. – Dette er et svært attraktivt tilbud som vi tror norske kunder vil sette stor pris på. Vi tror ID.7 vil blåse liv i stasjonsvogn-segmentet igjen, sier Sølve Kværn.

Volkswagen ID.7 GTX stasjonsvogn

Volkswagen ID.7 er Volkswagens flaggskip-modell, og GTX er den høyeste utstyrsvarianten som er å få til Volkswagens elektriske ID.-modeller. I tillegg til salgsstart for flaggskipmodellen av ID.7, åpner Volkswagen samtidig også for å bestille ID.7 Pro S med en rekkevidde på over 700 kilometer.

Firehjulstrekk som standard og svært høyt utstyrsnivå
Nå er det klart at ID.7 GTX stasjonsvogn vil få en startpris fra kun 579.400 kroner levert Oslo.

ID.7 GTX stasjonsvogn kommer med effekt på inntil 340 hestekrefter. 4MOTION firehjulstrekk er på plass som standardutstyr, rekkevidde inntil 581 kilometer (WLTP) og rask ladehastighet inntil 200 kW, som betyr ladetid fra 10-80 % på kun 26 minutter. Forvarming av batteriet er også på plass.

- Vi er stolte over å gå ut i markedet med en så attraktiv pris for ID.7 GTX stasjonsvogn. Dette er et svært attraktivt tilbud som vi tror norske kunder vil sette stor pris på, særlig med tanke på hvor godt utstyrt denne bilen er – det er rett og slett svært få utstyrstilvalg som kan gjøres. Bilen har det største batteriet Volkswagen leverer, 4MOTION firehjulsdrift og særdeles god plass – alle elementer vi vet norske kunder etterspør. Vi er sikre på at ID.7 vil blåse liv i stasjonsvogn-segmentet, og sette stasjonsvognen på kartet igjen, sier Sølve Kværn, midlertidig leder for Volkswagen personbil i importør Harald A. Møller AS.

I ID.7 GTX er varmepumpe, keyless access, AR Head-up display, adaptiv cruise control og frontassist, side assist blindsonevarsel, ryggekamera, 20 tommers felger og LED Matrix frontlys med dynamisk lysassistent på plass.

ID. 7 GTX kan også bestilles som «Exclusive», som inkluderer bortimot alt utstyr som er mulig å få til denne modellen, og da koster bilen fra kun 599.900,- kroner levert Oslo. Pakken inkluderer blant annet elektriske og ventilerte seter med massasje, adaptiv støtdemper-regulering, travel assist, metallic lakk, støyisolerte sideruter foran og Harman Kardon lydsystem med 12 høyttalere.

Bilen er svært romslig, med blant annet inntil 605 liters bagasjerom, noe som gjør bilen til et ypperlig alternativer for familier.

- ID.7 GTX stasjonsvogn er den mest kraftfulle stasjonsvognen Volkswagen noensinne har produsert, og den første stasjonsvogn-utgaven av en GTX-modell. I tillegg er det en av de første elektriske stasjonsvognene med firehjulstrekk på markedet, sier Kværn.

Kort tid til utlevering
Som for alle Volkswagens modeller er sikkerheten i høysetet også i ID.7 GTX. Da ID.7 fastback ble lansert i 2023, ble bilen kåret til «Best in class» av det tyske automobilforbundet «ADAC» med en historisk høy toppscore innen sikkerhet, komfort og effekt.

De samme sikkerhetselementene og -systemene finnes naturligvis også i ID.7 GTX stasjonsvogn.

- Norge er et viktig marked for Volkswagen, noe som gjør at vi blir prioritert når det gjelder produksjon. Vi tror bilen vil bite godt fra seg på registreringsstatistikken når utleveringene til kundene begynner allerede i høst, og kundene kan allerede nå prøvekjøre ID.7 hos alle landets Volkswagen-forhandlere, avslutter Kværn.

I dag åpnes det også for salg av ID.7 GTX Fastback, samt Pro S-modellene av ID.7. ID.7 Pro S har det samme batteriet som sitter i GTX-modellene, samtidig som bilen er utstyrt med bakhjulstrekk. Denne svært effektive drivlinjen sørger for WLTP-rekkevidde på inntil 705 kilometer for fastback-varianten, mens stasjonsvognen har rekkevidde på inntil 686 kilometer. ID.7 Pro S fastback koster fra 554.100,- levert Oslo, mens ID.7 Pro S stasjonsvogn koster fra 563.600 levert Oslo. Les mer her.

Volkswagen personbil - fullelektrisk i 2024

Volkswagen har biler i ulike størrelser for ulike behov, med et vidt spekter av egenskaper. Ser du Volkswagen-logoen vår på veggen, vet du at du møter ekspertisen du trenger – uansett hvor du er i verden. Volkswagen markerte nylig sitt 75-årsjubileum i det norske markedet. Volkswagens dedikerte og kompetente forhandlerapparat dekker hele landet, og representerer en stor trygghet for kundene våre.

Bærekraftig ressursbruk og utfasing av fossile energikilder er blant de største utfordringene i vår tid. Volkswagen skal være en pådriver for at verden når målene i Paris-avtalen. Derfor skal vi fortsette å kutte utslippene ved våre fabrikker, og hos våre underleverandører. I det norske nybilmarkedet ble Volkswagen personbil et fullelektrisk merke allerede fra 1. januar 2024. Volkswagen Nyttekjøretøy selger fortsatt diesel-biler som Transporter, Caddy, Crafter og Amarok.

ID.7-konkurranse tar av – nå dobler Volkswagen premien29.4.2024 10:30:00 CEST | Pressemelding

5.000 ID.7-gensere ble revet bort på under én uke, og genser-konkurrentene har allerede den første uken gått en distanse tilsvarende to og en halv runde rundt jorda. Nå utvider Volkswagen konkurransen, slik at flere kan være med, og dobler premien slik at to ID.7 skal deles ut til to heldige vinnere. – På denne måten får alle som ønsker bli med i konkurransen, samtidig som de som var først ute og sikret seg gensere, har spesielt gode vinnersjanser, sier markedssjef Dan Ruben Johansen.