Dette gjør nordmenn på sommerferie i utlandet

Det er ikke bare sol og varme som lokker nordmenn til Hellas og Spania i sommer. Opplevelser blir stadig mer viktig for en vellykket ferie.

Falassarna og Elafonissi
Norske barnefamilier sin favorittutflukt er å dra på båttur til øya Elafonisi på Kreta. Foto: TUI Musement

– Nordmenn i «Syden» elsker virkelig å dra på båttur. Det er ekstremt populært med en tur på havet, enten det er for å besøke nærliggende øyer eller en unik strand i nærheten, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen

Utendørs i Hellas eller Spania

Når vi først skal droppe hotellet og solsenga for en dag, velger vi gjerne utflukter som varer hele dagen, og helst tilbringer vi dagen ute i naturen.

– De fleste av de mest populære utfluktene tilbys i Hellas eller Spania, naturlig nok. Siden disse to landene er de to desidert mest populære for nordmenn i den «hellige» sommerferien, sier Mørk-Løwengreen.

Gramvousa%20%26%20Balos%20p%E5%20Kreta
Å reise med båt til den unike halvøya Gramvousa på Kreta er en god nummer to på lista over hva norske familier liker å gjøre på ferie. Foto: TUI Musement

De 10 mest populære utfluktene

1. Båttur til den vakre øya Elafonisi
  2. Båttur til Gramvousa halvøya
  3. Båttur med snorkling langs Chaniakysten
  4. Utforsk et av Europas største akvarier
  5. Vulkantur til Timanfaya og vinsmaking
  6. Besøk en vingård og olivenoljefabrikk
  7. Inngangsbillett til Waterworld
  8. Båttur med snorkling
  9. Sightseeing til hulen ved Agia Sofia og Elafonisi
  10. Båttur til Puerto de Mogan

Disse opplevelsene anbefales

TUI Musement tilbyr blant annet over 50 National Geographic Day Tours, hvor man kan gjøre dypdykk i lokal kultur sammen med eksperter.

Her får du unike, bærekraftige opplevelser med fokus på natur, vitenskap, kultur,  matglede eller historie.

Utflukter merket med TUI Collection er spesielt utviklet for å bidra til å støtte lokalsamfunnet på reisemålet.

Nytt for nordmenn i sommer:

Falassarna og Elafonissi
Gramvousa & Balos på Kreta
Portrett av av Anne Mørk-Løwengreen, kommunikasjonssjef i TUI Norge
Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef i TUI Norge

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.