LEKS Motor Oslo

Ring 1 i Oslo stenger og vi får mer kø som konsekvens: Motorsykkelen, MC, styrker dermed posisjon som kø-løsning i Oslo

Mandag 1. juli 2024 – I dag stenger Ring 1 i Oslo sentrum og vi får mer køkjøring inn mot Oslo i de kommende tre år. Dermed blir det trolig enda mer aktuelt å kjøre motorsykkel, MC, for å unngå kø og for å bidra til en bedre mobilitetsløsning inn til Oslo. Det være seg om du kjører E18 via Asker inn til Oslo, E6 fra Gardermoen inn mot Oslo eller E18 og E6 inn fra Østfold inn og ut av Oslo.

Ring 1 er stengt ved Tullinkvartalet. Foto: LEKS Motor Oslo AS.

Mandag 1. juli 2024 – I dag stenger Ring 1 i Oslo sentrum og vi får mer køkjøring inn mot Oslo i de kommende tre år. Dermed blir det trolig enda mer aktuelt å kjøre motorsykkel, MC, for å unngå kø og for å bidra til en bedre mobilitetsløsning inn til Oslo. Det være seg om du kjører E18 via Asker inn til Oslo, E6 fra Gardermoen inn mot Oslo eller E18 og E6 inn fra Østfold inn og ut av Oslo.

19 områder for MC parkering i Oslo
I Oslo er det nå ved inngangen til sommeren etablert 19 store områder for å parkere motorsykkel gratis, spredt rundt i hele Oslo sentrum. I tillegg er det stort sett enkelt å finne gratis parkering for MC i de fleste parkeringsbygg knyttet til ulike bygg og arbeidsplasser.

- Så alt ligger til rette for økt bruk av MC som verktøy for å komme effektivt til jobb for de som har MC-førerkort, sier Erlend Lønnum (24) som er daglig leder for LEKS Motor Oslo AS. Han selger KTM, VOGE og BRP produktene Can-am og Sea-doo. Butikken og verkstedet ligger sentralt i bilbyen på Rud i Bærum.

MC er perfekt for kø-løsning
- Det er voldsomt med kø om dagen og det er dermed igjen verd å løfte frem at motorsykkel, MC, er det perfekte kjøretøyet om du vil komme effektiv frem når det er kø, sier Erlend Lønnum.

- Med motorsykkel kan du bruke det effektive buss/taxi feltet slik at du unngår kø, sier Erlend Lønnum. Vi anbefaler også å se Østlandets Blad som har laget en egen reportasje og video om å kjøre motorsykkel inn mot Oslo.

Erlend Lønnum er daglig leder for motorsykkel, ATV/UTV og vannscooter senteret LEKS Motor Oslo AS på Rud ved Sandvika. Han har siden etableringen av butikken i april fått en rekke kunder som har kjøpt motorsykkel for å unngå å sitte fast i kø i timevis hver dag. Nå forventer han at det tiltar fremover.

- Jeg forstår det godt. Det er jo helt meningsløst å sitte fast i kø når motorsykkelen løser alle problemene for de som har førerkort for MC. I tillegg mener jeg dagens motorsykler er mye mer anvendelig og fungerer til alt. For meg erstatter den bilen, sier Erlend Lønnum.

KLIM utstyr i butikken på Rud
- LEKS Motor Oslo selger KTM og VOGE motorsykler, Can-AM ATV/UTV-er og Sea-Doo vannscootere fra BRP. Videre er vi glad for å ha fått det anerkjente amerikanske klesmerket KLIM inn i sortimentet, sier Erlend Lønnum. Klim er et amerikansk merke med røtter i Idaho. Siden 1999 har KLIM levert kjøreklær og adventure-utstyr til motorsykkel/MC, snøscooter og ATV/UTV segmentet. I Norge har KLIM blitt et populært valg for de som er på jakt etter det beste kjøreutstyret på markedet. Det er en bred portefølje fra Klim, og de er særlige gode på tur, adventure og offroad bekledning med høykvalitets produkter.

Nullvisjon er viktig
- Strategien til LEKS Motor Oslo bygger på at totalmarkedet for motorsykkel, ATV/UTV, vannscooter, snøscooter kan bli betydelig større i Norge. Får vi totalmarkedet til å vokse vil alle merker og forhandlere tjene på dette, sier Erlend Lønnum som blir daglig leder for LEKS Motor Oslo. Også vi som ny forhandler i Oslo-området vil tjene på det. For å få til ønsket markedsvekst må en aktør ta et langt større grep om markedet, med fokus på kompetanseutvikling, støtte opp om arbeidet med å nå målene i nullvisjon, fokus på service, verksted, ungdom/rekruttering, den eldre målgruppen av nye MC-førere og ikke minst kvinner.

Interkommunale selskap, landbruket, hjelpeorganisasjoner
- Videre vil vi satse stort mot å tilby norske kommuner, de interkommunale selskapene (IKS) innen blant annet brann, vannverk, eiendom, helse, samt Politiet og forsvaret stor grad av service når vi er med å selge produkter eller forhandle rammeavtaler knyttet til våre produktgrupper fremover, sier Erlend Lønnum. Tilsvarende vil vi jobbe aktiv for å gi landbruksnæringen organisert i Norges Bondelag og Bonde- og småbrukarlaget, Felleskjøpet og hjelpeorganisasjoner som Norges Røde Kors og Norsk Folkehjelp god service.

For mer informasjon:
Erlend Lønnum, daglig leder, LEKS Motor Oslo AS,
mobil 911 17 588 og e-post: el@leksmotor.no

Torbjørn Kaarud
, styreleder, LEKS Motor Oslo AS,
mobil 900 29 933 og e-post: tk@jetor.no

Kort om:

• LEKS Motor Oslo AS vil etablere et handels- og kompetansesenter og MC-butikk i bilbyen på Rud i Sandvika i Bærum. Slagordet er: LEARN TO EXPLORE; Å tilby gode produkter, som gir en opplevelse du ikke glemmer. Videre bidra til å gi deg opplevelser og utvikle deg som menneske – og å ta turer og ekspedisjoner til lands og til vanns som du husker.

• LEKS MOTOR Oslo og Spinnin Wheel AS har inngått et strategisk samarbeid for å tilby sine MC-kunder økt service gjennom samarbeid basert på butikken/verkstedet i Mysen i Østfold og LEKS Motor Oslo AS butikk og verksted på Rud i Sandvika i Bærum. Butikken selger blant annet KLIM kjøreklær og adventure-utstyr til motorsykkel/MC, snøscooter og ATV/UTV segmentet.

• I starten vil vi selge KTM, BRP merkene Can-am ATV/UTV og Sea-Doo vannscootere samt VOGE motorsykler, men målet er over tid å tilby de fleste merker alene eller i samarbeid med andre. Dermed vil kunder som sogner til Oslo, Østlandsområdet eller InterCity-området og Oslo vest få en moderne beliggenhet og et godt servicetilbud. Senteret vil i første omgang satse på MC, ATV/UTV og vannscooter og være et kompetansesenter for kjøretøykategoriene.

• Blant annet vil det bli mulighet for Norsk Motorcykkel Union, NMCU, Kongelig Norsk Automobilklub, KNA, Norges Automobil-Forbund og NAF MC, MC og ATV/UTV klubber, vannscooterklubber med mer og Bikelife Norge, WIMA - som jobber for å knytte sammen kvinner med felles interesse for motorsykkel - og andre foreninger/nettverk som f.eks. følger Motorsykkelsiden på Facebook å fritt kunne bruke vårt møte- og konferanserom i tilknytning til butikken.

• LEKS Motor Oslo AS er eid av Erlend Lønnum, Torbjørn Kaarud og Bjørn Richard Johansen. Videre er Yamaha og MC-legenden Kjell Ramleth tilknyttet selskapet som rådgiver.

• LEKS Motor AS er medlem av Norsk MC-forhandler forening, NMCF og Norsk Bransjeforening for ATV og Snøscooter, NBAS.

For å bestille MC eller avtale for service, verksted tid, salgsstøtte m.m., eller diskutere ditt fremtidige valg av MC, ATV/UTV, vannscooter m.m:

Erlend Lønnum, daglig leder, LEKS motor Oslo,
mobil 911 17 588 og e-post: el@leksmotor.no

Vår nettside er: www.leks.no og www.leksmotor.no

Facebook – hvor du kan følge oss: https://www.facebook.com/leksmotor/

LinkedIN – hvor du kan følge oss: https://www.linkedin.com/company/leks-motor/?viewAsMember=true

Erlend Lønnum, daglig leder hos LEKS Motor Oslo AS.
Last ned bilde
Erlend Lønnum, daglig leder hos LEKS Motor Oslo AS.
Last ned bilde
Erlend Lønnum, på sin favoritt. En KTM. Han er daglig leder hos LEKS Motor Oslo AS på Rud i Bærum.
Last ned bilde
På verkstedet. Erlend Lønnum, daglig leder hos LEKS Motor Oslo AS til venstre og Jon Grevæg, daglig leder hos Spinnin Wheel AS på Mysen.

Følg pressemeldinger fra LEKS Motor Oslo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra LEKS Motor Oslo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra LEKS Motor Oslo