Første kamuflasjebilder av Škoda Elroq

Helt nye Škoda Elroq har verdenspremiere til høsten. Nå er de første bildene og nøkkeltallene klare. – Škoda Elroq vil ha en rekkevidde på inntil 560 kilometer fra fabrikk, og en ladehastighet opp mot 175 kW, forteller Martine Behrens, direktør for Škoda i Norge.

Škoda Elroq har verdenspremiere høsten 2024, og er den første i en rekke av seks nye fullelektriske modeller fra Škoda de neste årene.

Škoda Elroq er en ny og kompakt SUV, og den første modellen fra Škoda med merkets helt nye designspråk. Bilen vil ha et romslig bagasjerom på 470 liter, eller 1580 liter med nedfelte seter. Det er også flere lagringsmuligheter inne i bilen på totalt 48 liter.

For første gang avslører Škoda rekkevidden som blir på inntil 560 kilometer, og med en ladeeffekt opp mot 175 kW avhengig av versjon.

- Škoda Elroq er den første i rekken av hele seks nye fullelektriske biler fra Škoda i årene fremover. De første glimtene av denne bilen viser at dette er noe helt nytt fra Škoda med tanke på design, og med en størrelse og romslighet som gjør bilen attraktiv både for kjøring i byområder og på lengre turer, forteller Behrens.

Škoda Elroq har en kompakt utforming og en svært effektiv svingradius som gjør bilen helt ideell for en urban livsstil. Bilen vil være tilgjengelig med både tohjuls- og firehjulsdrift.

Škoda Elroq er som kjent den første bilen fra Škoda som kommer i merkets helt nye designspråk Modern Solid. Designet preges av robusthet, funskjonalitet og minimalisme – i tillegg til helt nye Tech-Deck Face som vil være en del av designsignaturen til Škoda fremover. I tillegg vil bilen oppleves svært romslig både for sjåfør og passasjerer, i kjent Škoda-stil.

- Interiøret vil være preget av rene linjer, romslighet og selvsagt de smarte løsningene Škoda er kjent for, forteller Behrens.

Infotainmentsystemet vi være standard med 13-tommers skjerm, med en forenklet meny og brukergrensesnitt.

Škoda Elroq er bygget på MEB-plattformen, og vil komme i følgende varianter: Elroq 50, 60, 85 og 85x.

Elroq 85 og 85x har en batteristørrelse på 82 kWh (brutto). Elroq 85 vil ha 285 hestekrefter, mens Elroq 85x vil med en ekstra elektrisk motor på forakselen ha ytelser på 299 hestekrefter. Begge modellene har en topphastighet på 180 km/t.

Škoda Elroq har verdenspremiere høsten 2024, og de første bilene er forventet til Norge på nyåret 2025. Senere samme år er det verdenspremiere på Škoda Epiq i 2025, Škodas minste city-SUV. De neste årene vil Škoda også lansere en fullelektrisk stasjonsvogn og syvseteren Vision 7S.

Škoda Elroq har verdenspremiere høsten 2024.
Škoda Elroq har en rekkevidde fra fabrikk på opp til 560 kilometer (WLTP).
Elroq kommer i  Škodas helt nye designspråk Modern Solid.
Elroq kommer i Škodas helt nye designspråk Modern Solid.
Škoda Elroq er en kompakt SUV på rundt 4,5 meter.
- Interiøret vil være preget av rene linjer, romslighet og selvsagt de smarte løsningene Škoda er kjent for, forteller Martine Behrens.
- De første glimtene av denne bilen viser at dette er noe helt nytt fra Škoda med tanke på design, og med en størrelse og romslighet som gjør bilen attraktiv både for kjøring i byområder og på lengre turer, forteller Martine Behrens.
Martine Behrens, direktør for Škoda i Norge