CUPRA DarkRebel vinner prestisjetung designpris

CUPRA satser videre på banebrytende design. Under årets utgave av den prestisjetunge kåringen Red Dot Design Award tok merket hjem to høythengende priser.

CUPRA DarkRebel
  • CUPRA DarkRebel kåret til Red Dot: Best of the Best – den mest høythengende prisen i konkurransen

• CUPRA Tavascan vant en Red Dot for sitt enestående design

• Utmerkelsene følger av CUPRAs langvarige satsing på designdrevet innovasjon

CUPRA DarkRebel: Best of the best
Utstillingsbilen CUPRA DarkRebel vant den mest prestisjetunge klassen i konkurransen, Red Dot: Best of the Best, for sitt banebrytende design. Den helelektriske to-seters sportsbilen utfordrer designreglene med sitt unike utseende og avanserte teknologi.

– CUPRA fortsetter å flytte grensene for design, og bringer kjøretøy som vekker begjær til markedet. Red Dot Design Award-utmerkelsene, til utstillingsbilen CUPRA DarkRebel og CUPRA Tavascan, understreker det aller beste av det provoserende designspråket vårt, sier Jorge Diez, designdirektør i CUPRA.

Han legger til:

– Dette ukonvensjonelle designet har vært mulig takket være et lidenskapelig designteam som alltid utfordrer grensene.

CUPRA Tavascan: En ny standard for SUV-design
CUPRA Tavascan, merkets første helelektriske SUV, ble også tildelt en Red Dot-pris for sitt fremragende design. CUPRA Tavascan kombinerer atletiske proporsjoner med innovative designelementer, og setter en ny standard for fremtidens elektriske biler.

– CUPRA Tavascan er designet for den nye generasjonen bilentusiaster. Dette er en bil som ikke bare ser fantastisk ut, men som også leverer på ytelse og innovasjon, sier Alexander Ulvestad Hjermind, kommunikasjonssjef for CUPRA i Harald A. Møller AS.

Juryens ros
Dommerpanelet var fulle av lovord om CUPRAs tilnærming til bildesign.

– Blant de mange bidragene fra selskaper og designstudioer fra hele verden, overbeviste den enestående kvaliteten og designet i CUPRAs produkter vår internasjonale jury, sier professor Dr. Peter Zec, grunnlegger og administrerende direktør for Red Dot.

Om Red Dot Design Award
Den prestisjetunge designkonkurransen fremhever det beste innen design og innovasjon. Vurderingene gjøres av rundt 40 internasjonale eksperter, som vurderer hvert produkt individuelt basert på kriterier som innovasjon, funksjonalitet og holdbarhet.

Lenker

CUPRA er et ukonvensjonelt utfordrermerke som bringer sammen følelser, elektrifisering og ytelse for å inspirere verden fra Barcelona. Siden lanseringen i 2018, har CUPRA blitt et av Europas raskest voksende bilmerker og har et globalt nettverk av spesialiserte salgssteder.

CUPRA beviser at elektrifisering og sportslighet er en perfekt kombinasjon, og i 2023 nådde merket nye høyder med over 230 000 leverte biler. Hver kommende modellansering markerer en ny milepæl i å definere merkets karakter, med et utfordrende og originalt design.

CUPRA er FC Barcelonas offisielle bil- og mobilitetspartner, World Padel Tours premium sponsor og den offisielle sponsoren for E-sportklubben Finetwork KOI. CUPRA er også stolt over å delta i Formel E.

CUPRA er en del av Volkswagen-gruppen og importeres av Harald A. Møller AS.