Nå kan du bestille ID. Buzz Pro i lang utgave

Nå starter salget av oppgraderte ID. Buzz Pro, som også kommer i lang utgave og med mulighet for 5, 6 eller 7 seter. – Den ultimate familiebilen, sier Fredrik Matheson.

ID. Buzz i lang utgave

Elektriske Volkswagen ID. Buzz har tatt norske kunder med storm siden bilen ble lansert. De første norske kundene fikk bilen på veien høsten i 2022, og til sammen har det blitt registrert over 8.500 biler av personbilen ID. Buzz Pro og varebilen ID. Buzz Cargo.

- Den ultimate familiebilen
Nå kommer ID. Buzz Pro, som er en av de mest romslige elbilene på markedet, i ny utgave. Den oppgraderte bilen kan bestille i ny, lang utgave med fem, seks eller syv seter.

- Dermed kan du få med deg enda flere på tur, sammen med all bagasjen dere måtte trenge. Bilen har forbedret rekkevidde, sterkere motor og hurtigere lading. Dette er den ultimate familiebilen, samtidig som vi vet at det er mange firmabilkunder som også har ventet på denne modellen, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy hos importøren Harald A. Møller AS.

Oppgraderte ID. Buzz Pro koster fra 596.500 kroner inkludert mva.

Et hav av plass
ID. Buzz Pro i lang utgave er 25 centimeter lengre enn standardversjonen. ID. Buzz Pro leveres med to forskjellige høyvoltsbatteri avhengig av lengde, 79 kWh (netto) i standard utgaven, og 89 kWh (netto) i lang utgave. Effekten er inntil 286 hestekrefter og ladehastigheten på inntil 200 kW. ID. Buzz Pro har også forvarming av høyvoltbatteriet, noe norske kunder setter stor pris på.

ID. Buzz Pro er svært romslig i standard lengde, med et bagasjeromsvolum uten 3.seterad på inntil 1.273 liter. Dersom setene slås ned, øker det til 2.123 liter. I lang utgave øker bagasjeromsvolumet uten 3. seterad til inntil 1.496 liter, og med setene nedslått 2.469 liter. 2. seterad kan også justeres i lengden, noe som øker fleksibiliteten ytterligere.

Oppgraderte ID. Buzz Pro kommer med ID. Software 5.2 fra start, og har blant annet fått større infotainment-skjerm som nå måler 12,9 tommer. Dette gjør brukeropplevelsen enda bedre.

- Enda flere valgmuligheter
- Med disse oppgraderingene som nå er på plass, samt muligheten for å frakte enda flere passasjerer, har en god bil blitt enda bedre, og gir enda flere valgmuligheter. Vi venter god interesse for bilen, og de første kundene får bilene i høst, sier Matheson.

ID. Buzz kommer snart også med 4MOTION firehjulstrekk både som personbil (ID. Buzz GTX) og varebil (ID. Buzz Cargo 4MOTION). Salget av disse modellene starter over sommeren.