Espen Sundve vender hjem til Schibsted Media
Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
Schibsted Media er glade for å kunngjøre ansettelsen av Espen Sundve som «Senior Advisor». I rollen skal han støtte selskapets konsernledelse i å realisere ambisjonen om å bli den ledende mediedestinasjonen i Norden.
– Det er perfekt timing nå når Schibsted Media er blitt et eget selskap med et spisset oppdrag. Jeg liker å stå foran store strategiske skift som også skaper store muligheter. Jeg vil bidra til en felles ambisjon og legge planer for hvordan vi rigger oss godt – og løper fort – for å nå de målene vi setter oss, sier Espen Sundve.
Sundve startet karrieren i Schibsted og har senere hatt en rekke ledende posisjoner i selskapet, inkludert VP Product Management i Schibsted News Media og Chief Product and Tech Officer i VG. Han kommer nå fra stillingen som Chief Product Officer i Oda. Sundve har omfattende erfaring med strategi, organisasjonsutvikling, produktinnovasjon og skalering, og bakgrunn fra markedsledende medie- og teknologivirksomheter.
– Vi er veldig glade for å ønske Espen Sundve velkommen tilbake til Schibsted Media. Hans dype forståelse av Schibsted Medias kjerneverdier og strategiske prioriteringer kombinert med hans omfattende bransjekunnskap og erfaring med å bygge skalerbare plattformer, gjør ham unikt posisjonert til å hjelpe med å lede selskapet gjennom neste fase, sier Siv Juvik Tveitnes, konsernsjef i Schibsted Media.
Sundve vil rapportere til konsernsjef Tveitnes og starter i jobben 1. oktober 2024.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of Communications
Schibsted Media - Norge
Bilder
Lenker
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Schibsted Media-rapport peker på svekkede europeiske medier: – For lite produktutvikling og innovasjon19.11.2024 13:05:00 CET | Pressemelding
Schibsted Media offentliggjør en rapport som viser hvordan mediene har fått langt mindre innflytelse på Europas demokratier, og trekker frem behovet for innovasjon og politisk handling som mottiltak.
Mistet fingrene på TV-innspilling: Slik går det nå9.11.2024 00:01:00 CET | Pressemelding
Erik Follestads konfliktfylte konkurranse-reality «Til fjells med Folle» er tilbake med ny sesong. Programmet som fikk en dramatisk vending under innspilling kommer 9. november på VGTV.
VG med rekordtall på høydevideo under USA-valget8.11.2024 15:16:17 CET | Pressemelding
VGs høydevideo-satsing traff blink hos brukerne, og de unge strømmet til forsiden.
VGs «Valgchat» har passert 110.000 spørsmål fra brukerne5.11.2024 08:39:26 CET | Pressemelding
På under to uker har VGs brukere sendt over 110.000 spørsmål til VGs «Valgchat». – Bekrefter ryggmargsfølelsen vi hadde, sier Marcus Husby, redaksjonssjef for AI i VG.
VG lanserer AI-basert «Valgchat» for presidentvalget i USA25.10.2024 13:28:06 CEST | Pressemelding
«Valgchat» skal gjøre det lettere for brukerne å få svar på spørsmål om det amerikanske presidentvalget.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom