Maxus e-Deliver 7: tidigarelagd leverans av versionen med fyrhjulsdrift

Maxus Sverige meddelar att den eldrivna e-Deliver 7 med fyrhjulsdrift kommer att finnas tillgänglig tidigare än väntat. De första leveranserna till kunder kommer att påbörjas redan under fjärde kvartalet i år.

Maxus e-Deliver 7 lanserades på den svenska marknaden i maj och har fått bra recensioner från återförsäljare, företag och press. Ursprungligen meddelades att den fyrhjulsdrivna versionen skulle komma till Sverige vid årsskiftet 24/25. Maxus Sverige kan nu bekräfta att produktionen startar tidigare än planerat och att kundleveranserna kan påbörjas redan början av fjärde kvartalet i år.

-"Vi är glada att kunna meddela att e-Deliver 7 med fyrhjulsdrift kommer att vara klar för leverans i början av fjärde kvartalet i år. I en tid då många lanseringar är försenade är det glädjande att kunna påskynda leveransen av e-Deliver 7 med fyrhjulsdrift", säger Markus Lundevall, försäljningschef på Maxus Sverige.

Fram till nu har en eldriven skåpbil med fyrhjulsdrift varit en otillgänglig kombination, därmed blir den fyrhulsdrivna e-Deliver 7 Sveriges första eldrivna skåpbil med fyrhjulsdrift.

Versionen med 2WD är redan tillgänglig för provkörning hos våra återförsäljare.

Lång räckvidd

e-Deliver 7 AWD är storleksmässigt placerad mellan e-Deliver 3 och e-Deliver 9 och erbjuder lastutrymmen på 5,9m3 samt 6,7m3. Med en lastvikt på upp till 925 kg och en släpvagnsvikt på upp till 2.000 kg möter den utan problem marknadens behov. Batteriet på 88 kWh ger en räckvidd på upp till 300 km (WLTP blandad), och stöd för 3-fasladdning möjliggör upp till 11 kW laddningseffekt vid AC-laddning. Den kan även snabbladdas upp till 90 kW.

Maxus e-Deliver 7 sticker ut med sitt futuristiska utseende och aerodynamiska design. Den har noggrant utformade linjer som ger den ett dynamiskt utseende. Bakdörrarna kan öppnas i 180 graders vinkel och den är utrustad med två skjutdörrar för enkel åtkomst.

Det avancerade fyrhjulsdrivningssystemet är utformat för att ge utmärkta köregenskaper oberoende av väglag samtidigt som den har en hög energieffektivitet. Skåpbilen erbjuder tre körlägen - ECO, normal och Power, samt ytterligare två körlägen - MUD och TOW för den fyrhjulsdrivna versionen.

Invändigt erbjuder e-Deliver 7 en bekväm arbetsplats med tre säten. Den justerbara förarstolen har armstöd, värme och ländryggsstöd. Den 12,3" stora pekskärmen är kompatibel med både Apple CarPlay och Android Auto. Andra funktioner inkluderar en uppvärmd multifunktionsratt, helljusassistent, ljus- och regnsensor samt uppvärmd vindruta.

-"Maxus e-Deliver 7 är utformad med förarens komfort och säkerhet i åtanke och uppfyller dagens förväntningar inom transportsektorn", säger försäljningschef Markus Lundevall.

Maxus e-Deliver 7 med fyrhjulsdrift startar från 564 900:- exkl moms.

Se mer information på maxus.se

Om SAIC Maxus

SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) är ett bilmärke som ägs av det kinesiska företaget SAIC Motors. SAIC Motor – eller Shanghai Automotive Industry Corporation – är både tillverkaren och ägaren bakom SAIC Maxus personbilar och transportbilar, och är Kinas största börsnoterade biltillverkare. Förra året sålde de 6 miljoner bilar bara i Kina och har haft en enorm tillväxt de senaste åren.

Företaget grundades 1958 och har gått från att vara ett traditionellt industriföretag till att bli en världsomfattande leverantör av bilar och mobilitetstjänster. Över hela världen rankas SAIC Motors som den sjunde största biltillverkaren, och kännetecknas av att vara en framåtblickande tillverkare med fokus på utveckling och innovation.

SAIC Maxus grundades 2011, och har funnits på den nordiska marknaden sedan 2018. Sedan dess har Maxus varit väldigt framgångsrika, och är bland de mest sålda elbilarna i Norden. RSA är för närvarande importör av Maxus till Norge, Sverige, Danmark, Finland, Polen, Tyskland, Island, Färöarna och Grönland.

RSA är en komplett nordeuropeisk bilimportör av personbilar och transportbilar med huvudkontor i Norge. RSA är ett privatägt företag med en historia som går tillbaka till 1936 och har under åren utvecklat starka varumärken på flertalet marknader i norra Europa. Sedan starten har mobilitet och transport varit utgångspunkten genom företagets alla faser. RSA har idag sitt huvudkontor i Drammen, Norge och har väl etablerade kontor i Sverige, Danmark, Finland, Polen och Tyskland. RSA har byggt upp ett stort återförsäljarnätverk som sträcker sig över norra Europa med varumärkena Suzuki, Isuzu, Maxus, KGM, BYD och JAC.

Följ RSA

Senaste pressmeddelandena från RSA