Ny og oppgradert CUPRA Born

CUPRA Born fortsetter å utfordre i kompaktbil-klassen, og med forbedret ytelse, innovativ teknologi og et dristig design hever CUPRA listen ytterligere. Nå åpnes det for bestilling av den oppgraderte 2025-versjonen av CUPRA Born.

CUPRA Born 2025
  • 77 kWh-versjonen er nå tilgjengelig som 5-seter

• Grunnmodellen har nå opptil 231 hk (opp fra 204 hk)

• Økt ladeeffekt: Inntil 175 kW

• Enda større infotainmentskjerm: 12,9" (opp fra 12")

• Standardfelgene har blitt større og det har kommet nye felger og fargevalg

• Fra kr 349 900 inkl. levering og det mest populære ekstrautstyret

• Forvarming av batteriet gir redusert ladetid

Forbedret effekt og raskere lading

Med 2025-modellen har CUPRA Born fått en rekke forbedringer som løfter kjøreopplevelsen til nye høyder. Standardutgaven av CUPRA Born leveres nå med opptil 231 hk (opp fra 204 hk) og funksjonen e-Boost, som gir mer motorkraft med et enkelt tastetrykk. Ladehastigheten har også økt betydelig, med inntil 175 kW for CUPRA Born 77 (opp fra 135 kW) og inntil 165 kW for CUPRA Born 59 (opp fra 120 kW). Dette betyr at du under optimale forhold kan lade det minste batteriet fra 10-80% på 24 minutter og det største batteriet på 28 minutter.

– Vi gir deg mer kraft, mer stil og mer teknologi. Dette er bilen for de som tør å være annerledes og som vil skille seg ut i et trafikkbilde hvor bilene tilsynelatende ligner mer og mer på hverandre, sier Alexander Ulvestad Hjermind, kommunikasjonssjef for CUPRA Norge i Harald A. Møller AS.

CUPRA Born kommer nå også med forvarming av batteriet. Forvarmingen kan enkelt aktiveres i infotainmentsystemet eller ved å velge en ladestasjon i bilens ruteplanlegger.

Imponerende infotainmentskjerm og premium lydanlegg

Den mest markante oppgraderingen i interiøret er den større infotainmentskjermen på 12,9", som gir fører og passasjerer en enda bedre visuell opplevelse. Infotainmentskjermen er også oppgradert med opplyst betjeningspanel for volum og temperatur. Et premium lydanlegg fra Sennheiser, med ti førsteklasses høyttalere og en kraftig subwoofer, er tilgjengelig som tilvalg.

CUPRA Born tilbys nå også med Smartlight: En lysstripe på dashbordet som gir viktig førerinformasjon mens du kjører.

Nyheter innen felger og lakk

CUPRA har gjort endringer i lakkutvalget til CUPRA Born, og tilbyr nå lakkfargen Midnight Black metallic. 19" lettmetallfelger har blitt standard for CUPRA Born 59 (opp fra 18"), og 20" lettmetallfelger er standard for CUPRA Born 77 (opp fra 19").

Fra kr 349 900 inkl. en mengde ekstrautstyr

CUPRA Born 59 Urban med inntil 423 km rekkevidde og 165 kW ladeeffekt tilbys til en svært konkurransedyktig pris: fra kr 349 900 inkludert levering. Urban-varianten inkluderer det mest populære ekstrautstyret: ryggekamera, Adaptive Cruise Control (ACC), Keyless Access, induktiv telefonlader, belyste dørhåndtak og mørke ruter bak.

Enda lengre rekkevidde og økt ladeeffekt fra kr 399 900

CUPRA Born 77 Urban, med inntil 546 km rekkevidde og 175 kW ladeeffekt, tilbys fra kr 399 900. Denne modellen gir ikke bare imponerende rekkevidde, men også raskere lading som betydelig reduserer ventetiden på langtur, sammenlignet med tidligere modeller. Også for denne versjonen er det mest populære ekstrautstyret inkludert.

– Vi tror ikke på kompromisser. CUPRA Born er bilen for de som vil ha alt – kraft, rekkevidde og enestående design, sier Ulvestad Hjermind.

Et forsterket understell legger til rette for at CUPRA Born 77 nå også tilbys med fem seter, tross sitt store batteri.

Ny topputgave på vei: CUPRA Born VZ

CUPRA Born VZ tar den avanserte teknologien til CUPRA Born og skrur opp volumet: Det helelektriske systemet leverer hele 240 kW (326 hk) – en økning på 40 prosent sammenlignet med tidligere utgaver. Dreiemomentet er økt til imponerende 545 Nm – 75 prosent mer enn noen annen Born-versjon. CUPRA Born VZ kommer også med en helt ny og større batteripakke på 79 kWh, som gir inntil 599 km rekkevidde og 185 kW ladeeffekt.

– CUPRA Born VZ er ren adrenalin på fire hjul. Hvis du trodde elektriske kompaktbiler var kjedelig, kommer denne til å blåse sokkene av deg, sier Ulvestad Hjermind.

CUPRA Born ratt med e-Boost
Den nye lakkfargen Midnight Black
Last ned bilde
CUPRA Born, med den nye 12,9" infotainmentskjermen og bøtteseter i aurorablå mikrofiber.
CUPRA Born interiør med Augmented Reality Head-up-display
Belyst dørpanel i CUPRA Born
CUPRA Born VZ i den nye lakkfargen Dark Forest
CUPRA CUP Bøtteseter - standardseter i CUPRA Born VZ
CUPRA Born i lakkfargen Aurora Blue metallic Exclusive
CUPRA Born frontlykter
Last ned bilde
CUPRA Born baklykter og led-stripe som går fra lykt til lykt.
Last ned bilde
CUPRA Born baklykter og led-stripe som går fra lykt til lykt
CUPRA Born
CUPRA Born bagasjerom.
CUPRA Born bagasjerom

Lenker

CUPRA er et ukonvensjonelt utfordrermerke som bringer sammen følelser, elektrifisering og ytelse for å inspirere verden fra Barcelona. Siden lanseringen i 2018, har CUPRA blitt et av Europas raskest voksende bilmerker og har et globalt nettverk av spesialiserte salgssteder.

CUPRA beviser at elektrifisering og sportslighet er en perfekt kombinasjon, og i 2023 nådde merket nye høyder med over 230 000 leverte biler. Hver kommende modellansering markerer en ny milepæl i å definere merkets karakter, med et utfordrende og originalt design.

CUPRA er FC Barcelonas offisielle bil- og mobilitetspartner, World Padel Tours premium sponsor og den offisielle sponsoren for E-sportklubben Finetwork KOI. CUPRA er også stolt over å delta i Formel E.

CUPRA er en del av Volkswagen-gruppen og importeres av Harald A. Møller AS.