Sølvmedalje for Helle Tuxen på 3m i EM i stup

Helle Tuxen fra Pingvin Stupklubb tar sølvmedalje på 3m i EM i stup med 243,20 poeng. EM i stup arrangeres fra 17.-23.juni i Beograd, Serbia.

Norges Svømmeforbund Norges Svømmeforbund

Historisk EM sølv i dag på 3 meter for damer. Aldri før har en norsk utøver tatt medalje senior mesterskap og når det i tillegg blir sølv så er det en kveld for historie bøkene.

Vi har fått slått av en prat med den ferske sølvmedaljevinneren

"Fy søren så godt og deilig! Jeg smiler fra øre til øre nå. Jeg kjente meg god i dag, og jeg vet at på 3m er jeg sterk. Det er mye psykologi og viktig å holde hodet kaldt. Ta stup for stup. Det var mange som hadde mulighet og knivet om medaljeplassene, så da er det ekstra godt at det klaffer, sier en smørblid Helle Tuxen."

"I en meget spennende konkurranse med masse drama klarte Helle å holde hodet kaldt. Helle setter siste stupet og da er det bare å vente i spenning på resten av stuperne. Det klarer det ikke, de klarer ikke å sette stupene sine godt nok for å komme på pallen. Medaljen er i boks, Norge og Helle får sølv!! sier en meget fornøyd landslagstrener Espen Bergslien".

Helle tok med seg medaljen og enda bedre blir det når Caroline får 6. plass i samme finalen. Damene er ferdig med sitt mesterskap og har stått med glans.

Espen Gilje BergslienNorges Svømmeforbund

Tel:9268 3731