Ny musikk fra Katy Perry, Post Malone, Victoria Nadine, Rema, BRÆTZ samt album fra Lola Young og Gracie Abrams!

Post Malone slipper countryalbum!

You'll never find another Victoria Nadine

Malik slipper en sang som er TIL DEG!

BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player”

Katy Perry er tilbake! Den nye låten har fått tittelen “Woman’s World” og slippes torsdag 11. juli. Artwork er tatt av den anerkjente britiske fotografen Jack Bridgland, og er første smakebit ut fra hennes kommende album. Katy er en av de mest solgte artistene gjennom tidene og har gjennom sin karriere generert over 115 milliarder streams, solgt 70 millioner album samt 143 millioner singler. Hun er en av fem artister i RIAAs (The Recording Industry Association of America) historie som har fått adgang til eliteklubben 100 Million Certified Songs.

Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskrivere i sin generasjon og høstet lovord fra Billie Eilish og Olivia Rodrigo. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Hennes nye album The Secret of Us  er ute nå og inneholder den nye singelen “us” hvor hun har fått med seg Taylor Swift. Til høsten legger hun ut på veien igjen med Taylor Swift når hun gjør sin The Eras Tour i USA og Canada.

Lola Young er ute med sitt nye album This Wasn't Meant For You Anyway. Albumet markerer et skifte lydmessig og er spilt inn i LA og produsert av venn og samarbeidspartner Solomonophic (Remi Wolf, BROCKHAMPTON, Dominic Fike). This Wasn't Meant For You Anyway inneholder tidligere utgitte “Fuck”, “Big Brown Eyes”, “Intrusive Thoughts”, “Wish You Were Dead” og “Conceited”. Blandt dem vi finner på listen over fans av Lola Young er Snoop Dogg, Tyler The Creator, Ty Dolla $ign, Offset, Michael Stipe, Little Simz og Lily Allen.

Det har gått åtte måneder siden Rema slapp musikk, men nå er han tilbake med den nye låten “Benin Boys” med Shallipopi. Låten er en hyllest til hjembyen Benin City hvor han har fått med seg en av Benins nye stjerner, artisten Shallipopi. Videoen er regissert av DK og filmet i Benin City, Edo, Nigeria - Rema & Shallipopis hjemby. Videoen fanger Rema og Shallipopi i hjembyen deres mens de hyller noen av de lokale tradisjonene og essensen av Benin-kulturen.

Den Grammy-vinnende flerspråklige superstjernen Kali Uchis slapp for ti år siden en demoversjon av “Never Be Yours”. Nå, 10 år senere med over 25 millioner visninger på YouTube og 100 000+ kreasjoner på TikTok utløst av Hailey Bieber, er det på tide å gi fansen det de har ventet på. I dag slippes endelig “Never Be Yours”.

Karol Gs musikk har satt avtrykk på latinsk popkultur og resten av verden. Hennes sterke tekster taler ikke bare for mangfold og inkludering, men bryter også grenser og språkbarrierer, noe som gjør henne til verdens største kvinnelige latin-artist. I dag er hun ute med “Si Antes Te Hubiera Conocido”.

Rap-artistene Peder Nord og Baldo fra Indre Oslo er aktuell med singelen “Meinklang”. Den sies å være duoens mest kontroversielle låt noensinne, og artistene forteller at låten “har vært roten til flere gleder og sorger enn Knudsen og Ludvigsen sin "God Morgen Norge”. Sangen akkompagneres av en sjelden optimistisk melodi skreddersydd av Mathias Pellicer, som har produsert for Siyabång, A7 og Self-Made-Gang.

Willy Nhonzi, et talent på den norske rapscenen, slipper i dag låten "Paraply". Produsert av hans talentfulle bror Mugisho Nhonzi, er denne låten en fengende og uptempo hyllest til viktigheten av samhold og støtte i det kreative gamet. "Paraply" er en sang som setter fokus på hvordan vi kan være en paraply for hverandre – en beskyttelse og støtte når livets stormer herjer.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Eminem - The Death of Slim Shady (Coup De Grâce)12.7.2024 10:35:04 CEST | Pressemelding

I dag slapp Eminem albumet The Death of Slim Shady (Coup De Grâce). Albumet inneholder de tidligere utgitte singlene “Houdini” og “Tobey” er første nye album fra Marshall Bruce Mathers III siden Music To Be Murdered By, ett album som gikk #1 i Norge og har gått to ganger platina. Eminem er den mest sertifiserte artisten for sine singler i RIAAs (The Recording Industry Association of America) historie. The Marshall Mathers LP, The Eminem Show og Curtain Call samt sangene “Lose Yourself”, “Love the Way You Lie” og “Not Afraid” – har alle bidratt til at han er historisk. Gjennom karrieren har Eminem har solgt over 200 millioner album på verdensbasis og låtene hans har generert mer enn 100 millarder streams globalt.

Katy Perry er tilbake!12.7.2024 09:42:49 CEST | Pressemelding

Katy Perry er tilbake med ny musikk. Den nye låten, “Woman’s World”, er skrevet av Katy selv med hjelp fra Chloe Angelides og produsert av Dr. Luke, Vaughn Oliver, Aaron Joseph og Rocco Did It Again! Muskkvideo er også ute – se den HER. Artwork er tatt av den anerkjente britiske fotografen Jack Bridgland, og er første smakebit ut fra hennes kommende album 143 som slippes 20. september. Om albumet og tittelen sier hun selv; “I set out to create a bold, exuberant, celebratory dance-pop album with the symbolic 143 numerical expression of love as a throughline message”. Fredag ​​20. september vil Katy headline et utsolgt show på Rock in Rio i Brasil. Dette markere henne første opptreden på Rio de Janeiro-festivalen siden 2015. Under Paris Fashion Week 2024 gjorde hun en overraskende opptreden på Vogue World iført en Noir Kei Ninomiya geometrisk kjole. Senere kunne man se henne i Paris’ gater i en kjole med teksten til "Woman's World" påtrykket, spesialdesignet av Heather Picchiottino. Gjen

Bråtabrann klar for fullspekket festivalsommer og nytt låtslipp4.7.2024 09:00:00 CEST | Pressemelding

Bråtabrann er klare for en full festivalsommer der de blant annet gjester selveste Countryfestivalen på Vinstra! Samme dag som de står på scenen der, slipper bandet ny musikk. Låten med den passende tittelen ‘Det var en drøm’ handler nettopp om kvelder og scener som blant annet den på Vinstra. Det å våge å følge drømmene sine og gjøre det man liker aller best. Hør låta her: https://bratabrann.lnk.to/Alleveier Om låten sier Bråtabrann: ‘Det var en drøm’ er en reise i seg selv hvor man prøver å finne ut hvem man er. I et kaos av hva som forventes av oss, hva som er A4 og hva vi ønsker for oss selv oppstår en drøm. Det er en skummel tanke å skulle følge drømmene sine, men vi sier: Gjør det! Tidligere i år slapp bandet en av countryhistoriens største klassikere i norsk drakt sammen med Oda Gondrosen som havnet på #15 plass på Spotify sin viral-liste over landets mest delte låter. ¨Sønderdrukken sang¨ ble tatt svært godt imot av publikum, har allerede rukket å få over 270 000 avspillinger.

Ny musikk fra Imagine Dragons, El Papi, Chris Abolade, Camila Cabello, Tobias Sten og KATSEYE.28.6.2024 09:48:04 CEST | Pressemelding

Chris Abolade – Fakk love KATSEYE, den første globale jentegruppen noensinne dannet etter K-POP-oppskriften, er i dag ute med debutsingelen “Debut”. Etter flere runder med auditions og over 120 000 søkere endte man opp med seks. De seks medlemmene av KATSEYE er fra 16 til 21 år og kommer fra forskjellige kulturer: DANIELA (Atlanta, GA USA), LARA (Los Angeles, CA USA), MANON (Zürich, Sveits), MEGAN (Honolulu, HI USA), SOPHIA (Manila, Filippinene) og YOONCHAE (Seoul, Sør-Korea). Vogue kåret gruppen til en av "Acts to Watch This Year", og bemerket: “KATSEYE’s members are out to change the look and sound of modern pop as we know it”. PEOPLE erklærte: “Feminine, powerful and unique is the only way to describe the hot new girl group that is KATSEYE”. Det vil bli sluppet en dokumentarserie på Netflix senere i år hvor vi får se prosessen med å finne de seks medlemmene av KATSEYE. I dag slapp Imagine Dragons det nye albumet LOOM. Albumet slippes ti år etter deres gjennombrudd og er produsert av