Oppdatering fra bistandsadvokaten i "Oslo S-saken"

Advokat Anette Skjerven Arnkværn i Elden Advokatfirma er bistandsadvokat for 16-åringen som ble drept på Oslo S fredag, og hans etterlatte.

Advokat Anette Skjerven Arnkværn i Elden Advokatfirma

- Vi har i flere dager levd i håpet om at han skulle overleve skadene han ble påført fredag kveld, men dessverre er han nå død. Saken etterforskes nå som en drapssak, og jeg vil bistå hans etterlatte, opplyser advokat Anette Skjerven Arnkværn i Elden Advokatfirma.

- Jeg har nå dialog med de etterlatte, men ønsker ikke å gå nærmere inn på detaljer om denne dialogen på nåværende tidspunkt, sier bistandsadvokaten.

Priv. til red.:

De etterlatte ber mediene respektere at alle mediehenvendelser rettes til bistandsadvokat Annette Skjerven Arnkværn i Elden Advokatfirma på media@elden.no

Selskapet har over 100 advokater og -fullmektiger, og til sammen over 150 medarbeidere.

19-åring frifunnet for voldtekt av Borgarting lagmannsrett5.6.2024 17:28:15 CEST | Pressemelding

En 19-år gammel gutt som sto tiltalt for å ha voldtatt en jevnaldrende jente som hevdet å ha vært ute å av stand til å motsette seg er enstemmig frifunnet av Borgarting lagmannsrett. - Frifinnelsen sender et klart signal om at rettssystemet vårt fungerer som det skal, ved å beskytte uskyldige og sikre at ingen blir urettmessig dømt, sier advokat Morten Andreassen i Elden Advokatfirma som forsvarte 19-åringen.