Ledere i fremtidens arbeidsliv?- AVLYST

Vi setter ledere, ingeniører og og funksjonærers rolle i fremtidens arbeidsliv på agendaen under Kongsberg Agenda.
– Kongsberg Agenda er Norges viktigste teknologifestival og vi er stolte av å delta. For første gang er vi tilstede med et eget arrangement. Utviklingen av industrien tilsier at det trengs flere av disse yrkesgrupene på fremtidens arbeidsplasser, men digitalisering og robotisering endrer kompetansebehovet og rollene. Det inviterer vi til debatt om, sier forbundsleder Frode Alfheim. NB! Arrangementet er avlyst

Forbundsleder Frode Alfheim
Forbundsleder Frode Alfheim Foto: Frode Ersfjord

Omstilling og ny teknologi: Funksjonærens rolle nå og i fremtiden- AVLYST

Vi inviterer til debatt om ledernes, funksjonærene og ingeniørenes rolle i fremtiden, fredag 21. juni kl. 10.30 – 11.30 på Politisk Agenda, Kongsberg Agenda.

Programmet blir følgende:
– Innledning/v Merete Jonas 1. nestleder, Forbundet Styrke*
– Paneldebatt med Merete Jonas (Styrke), Øyvind Hofsø (Manager People and Organization Development i Kongsberg Defence & Aerospace) og Olav Vik (Teamleder GKN Aerospace Norway AS)
– Ordstyrer: Frode Ersfjord

I debatten diskuteres spørsmål som: Hvordan bidrar denne gruppen til omstilling, slik at norsk industri er konkurransedyktig også i fremtiden? Hva er arbeidsoppgavene og hvordan er arbeidsdagen? Hvilke utfordringer møter denne gruppen, og hva er forventningene til dem? Hva er ledernes, funksjonærene og ingeniørenes rolle i fremtiden? Hva kreves videre i forhold til rekruttering, kompetanse og arbeidsvilkår?

Forbundsleder Frode Alfheim

Industri Energi er Norges største og mest slagkraftige forbund for ansatte med tilknytting til olje-, gass- og landindustri. Bransjer som står for 80 prosent av den norske eksportverdien. Forbundet har over 56.000 medlemmer og er det fjerde største forbundet i LO.

*Vi organiserer rundt 80.000 medlemmer innen olje, gass, landindustri, ledelse, teknikk og arbeidsinkludering. Forbundet er en sammenslåing av Industri Energi og Forbundet for Ledelse og Teknikk, som vil hete Styrke fra høsten. Midlertidig navn er IE&FLT.