Fra politikk til rådgivingsbransjen: May Britt Lagesen styrker det politiske laget hos Geelmuyden Kiese

May Britt Lagesen og Severin Roald, adm. direktør, Geelmuyden Kiese. Foto: Thomas Brun / NTB Kommunikasjon

Gleder meg til å ta fatt på nye utfordringer

– Jeg gleder meg til å ta fatt på en helt ny rolle som rådgiver, i et selskap med virksomhet og kollegaer i en rekke land og som er et av Norges fremste byråer innenfor politikk og samfunn. Jeg vil få bruk for alt jeg har erfart fra tiden som fylkessekretær i Fellesorganisasjonen, fra lokal- og fylkespolitikk i Steinkjer og Trøndelag, så vel som fra Stortinget og fra arbeidet i Nordisk Råd, sier May Britt Lagesen

Strategi for vekst

– Vi har en klar strategi for vekst i Norge, Norden og internasjonalt, og bygger et sterkt lag innenfor politikk og samfunn. Vi ansetter rådgivere med bred politisk bakgrunn, fra venstre til høyre i politikken, til det beste for våre kunder, sier Severin Roald som er administrerende direktør i Geelmuyden Kiese i Norge.

Selskapet jobber for et åpent samfunn og har åpenhet, mot, integritet og sans for humor som sine verdier. Selskapet har åpne kundelister. Geelmuyden Kiese er eid av Paritee som samlet har 350 ansatte på kontorer i Oslo, Stockholm og København i Norden, i London i UK og i New York, San Fransisco og Minneapolis i USA.

Spennende fremtid

– I rollen som politiker på sentralt, regionalt og lokalt plan, samt organisasjonsmenneske har jeg sett at det er et stort behov for bistand for å løfte frem ulike aktørers viktige saker. Nå får jeg endelig mulighet til å bruke de erfaringene og den kunnskapen jeg har opparbeidet meg de siste 20 årene i skjæringspunktet mellom politikk, samfunn og næringsliv. Dette er spennende, sier Lagesen.

May Britt Lagesen har en lang karriere bak seg i politikken og Arbeiderpartiet. I 2003 ble hun medlem av Steinkjer kommunestyre og formannskap. Lagesen var leder i Arbeiderpartiets kommunestyregruppe, Steinkjers varaordfører fra 2011 til 2013 og hun har vært leder i kontrollutvalget i samme kommune fra 2013-2021. I 2013 ble hun fylkesråd for utdanning og kultur, noe hun var frem til sammenslåingen av Nord- og Sør-Trøndelag i 2018. I 2015 ble hun også innvalgt i Nord-Trøndelag fylkesting. Lagesen har også vært nestleder i Nord-Trøndelag Arbeiderparti og mangeårig medlem av landsstyret i Arbeiderpartiet. Ved stortingsvalget 2021 ble hun valgt til første vararepresentant for Ap til Stortinget fra Nord-Trøndelag.

Retningslinjer

Det er inngått en avtale om retningslinjer hvis May Britt Lagesen må møte på Stortinget.

1. Geelmuyden Kise har åpne kundelister som publiseres på selskapets hjemmesider.
  2. Hvis Lagesen må møte på Stortinget skal Lagesen levere liste over de kunder hun jobber med til Arbeiderpartiets gruppestyre og medlemmene av den komiteen hun møter i.
  3. Lagesen vil i Stortinget og i komiteen stemme i tråd med Arbeiderpartiets anbefalinger og sammen med Arbeiderpartiets representanter, uavhengig av hva som er i hennes kunders interesse.

May Britt Lagesen er utdannet barnevernspedagog med videreutdanning innenfor veiledning og har en master i kunnskapsledelse. Hun var enhetsleder i helsesektoren i Steinkjer kommune før hun ble varaordfører i 2011. Hun har også vært fylkessekretær i Fellesorganisasjonen for barnevernpedagoger, sosionomer og vernepleiere i Nord-Trøndelag i fire år.

May Britt Lagesen. Foto: Thomas Brun / NTB Kommunikasjon
May Britt Lagesen. Foto: Thomas Brun / NTB Kommunikasjon

Holdingselskapet Paritee kjøpte GK Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Bak Paritee står flere bransjenestorer i kommunikasjonsbransjen i Norden. Paritee har samlet 350 ansatte på kontorer i Oslo, Stockholm og København i Norden, i London i UK og i New York, San Fransisco og Minneapolis i USA.

Samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er et av Skandinavias største kommunikasjonsbyrå.
Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com