Tigergutt feirer VG-Lista med "Se på meg"

TikTok-fenomenet og nå artistsekstetten Tigergutt101 gikk rett til topps på hitlistene (peak #2) med deres første låt «Dans med meg» – som på rekordtid har streamet til gull med over fem millioner streams og ligget inne på topp 50 i over 60 dager.

Gutta ble raskt bekreftet til årets VG-Lista og perfekt timet til showet på Rådhusplassen slipper de nå oppfølgeren «Se på meg», som blant annet byr på strofer som “Dobbelt opp, sees på topp, halla VG-lista!”

På spørsmålet om hva låten handler om, er gutta korte og presise.

«Er ikke så dypt, handler bare om damer og oss.»- forteller Tigerguttene.

Kollektivet, født i 04’, har tatt TikTok-Norge med storm det siste året. 20-åringene aka Sverre Andreassen, Håkon Skogland Skeie, Fredrik Arveschoug, Vetle Jonstang Grødem, Peder Amundrød og Peter Paulsberg fra Nøtterøy i Tønsberg kommune har i skrivende over 250 000 følgere på TikTok, og har passert svimlende 12 millioner likes på plattformen. Selv beskriver de seg som en kreativ gjeng som ikke er redd for å tjene penger.

«Se på meg» er skrevet av samme Stavanger-trio som skrev «Dans med Meg» - Kjell Øverland aka Kapteinen, samt hitmaskinene og brødrene Anders og Mathias Nilsen, sammen med gutta i Tigergutt101.

Sekstetten slapp sin første låt med store ambisjoner, og er nå klare for å innta Rådhusplassen og fortsette å herje på hitlistene gjennom sommeren.

«Se på Meg» er ute nå.

Om Sony Music

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

William Gamborg slipper "Hvis"1.7.2024 09:00:00 CEST | Pressemelding

Dagen etter han spilte for 2 x fullstappet Parkteatret i Oslo slipper multitalentet William Gamborg melankolske «Hvis». ««Hvis» handler om en relasjon som går mot slutten, og om all usikkerhet og tanker som oppstår rundt det» - William Gamborg Låten ble skrevet med Henrik Stave og Johan Hessel Jelonek for et år siden, men har ligget urørt på mobilen til William siden. «Jeg gikk nylig gjennom alle låtene mine og fant den igjen, viste den frem på TikTok, og folk digget den like mye som meg! Så da passer det fint å slippe den» - William Gamborg Rett før sommeren lå William Gamborg høyt på topplistene med «Glem meg, men jeg glemmer aldri», i sommer opptrådte han for titusener av mennesker på blant annet VG-lista og Norway Cup og slapp låten «No sense» med sine gode venner Bargee og Makosir. Samtidig har han det siste halvåret turnert med dansegruppa Quick rundt om i verden – nå senest i Pakistan, India og Dubai. Han rundet av 2022 med å være #1 på Spotify med «Oppmerksomhet» med Morgan Sul