Martina Göransson blir administrerende direktør i Podme
Martina Göransson blir administrerende direktør for strømmetjenesten og podkastprodusenten Podme, og tar dermed over ledelsen etter Johan Strömberg. Hun kommer fra stillingen som COO i Schibsted Marketplaces.
– Schibsted Media har store ambisjoner fremover, ikke minst for Podme. Jeg er derfor utrolig glad for at vi får med oss en erfaren leder med så sterk kommersiell kraft som Martina for å utvikle både Podme og økosystemet i Schibsted Media, sier Tor Jacobsen, EVP Product & Consumer og styreleder i Podme.
Solid erfaring fra mediebransjen
Göransson har en solid bakgrunn fra mediebransjen. Hun har blant annet jobbet som konsulent i medie- og markedsføringbyrå i 15 år, og har også fire års erfaring fra Tele2. I 2019 ble hun rekruttert til Schibsteds markedsplass, Blocket, som Chief Marketing Officer. Der har hun også hatt rollen som Chief Commercial Officer og viseadministrerende direktør.
I Schibsteds Nordic Marketplaces-organisasjon har hun også hatt rollen som Nordisk COO Recommerce. Siden i fjor høst har hun vært programansvarlig for et nordisk synergiprogram i Schibsted Marketplaces.
– Fra de siste årene tar jeg med meg nyttig erfaring når det kommer til hvordan man styrer og driver en kommersiell agenda i et teknologiselskap. Jeg ser virkelig frem til å bidra med de erfaringene inn i Podme. Jeg har også med meg en forståelse for den enorme kraften som finnes i verdistyrte selskaper, og det å jobbe med abonnementsforretning og pris- og pakketering i et konkurranseutsatt marked, sier Göransson.
– En perfekt match for Podme
Prosessen med å finne en ny administrerende direktør har vært grundig, og arbeidet har pågått gjennom våren. Gründer og tidligere administrerende direktør, Johan Strömberg, har blitt værende i rollen som administrerende direktør gjennom nesten hele prosessen.
– I Martina har vi funnet den administrerende direktøren vi har lett etter. Hennes solide erfaring, både fra Schibsted og i tidligere roller – og den energien og kraften hun tilfører – gjør henne til en fantastisk rekruttering og en perfekt match for Podme. Nå vil Martina, sammen med resten av ledergruppen, sørge for at selskapet tar nye skritt fremover. Det blir også spennende å utvikle Podme i samspill med resten av selskapene i nye Schibsted Media, sier Tor Jacobsen.
Starter i august
Göransson ser frem til å komme i gang i den nye jobben etter sommerferien.
– Jeg ser frem til en spennende reise i et selskap med sterk vekst. I tillegg er det så fint å få jobbe med lyd, som er et medium som skaper sterke relasjoner til brukerne. Og, ikke minst, å få arbeide i et miljø der alle jobber for å kombinere et sterkt innhold med en fantastisk brukeropplevelse. Dessuten elsker jeg historier, fortellinger og mennesker – og det er jo det som er Podme, sier hun.
Medgründer i Podme, Niklas Julin, vil håndtere de løpende lederoppgavene frem til Göransson er på plass i august.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Bjørn-Martin Bache Nordby, Head of Communications Schibsted Media, på telefon +47 977 00 019 eller e-post
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of Communications
Schibsted Media - Norge
Bilder
Lenker
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Schibsted Media-rapport peker på svekkede europeiske medier: – For lite produktutvikling og innovasjon19.11.2024 13:05:00 CET | Pressemelding
Schibsted Media offentliggjør en rapport som viser hvordan mediene har fått langt mindre innflytelse på Europas demokratier, og trekker frem behovet for innovasjon og politisk handling som mottiltak.
Mistet fingrene på TV-innspilling: Slik går det nå9.11.2024 00:01:00 CET | Pressemelding
Erik Follestads konfliktfylte konkurranse-reality «Til fjells med Folle» er tilbake med ny sesong. Programmet som fikk en dramatisk vending under innspilling kommer 9. november på VGTV.
VG med rekordtall på høydevideo under USA-valget8.11.2024 15:16:17 CET | Pressemelding
VGs høydevideo-satsing traff blink hos brukerne, og de unge strømmet til forsiden.
VGs «Valgchat» har passert 110.000 spørsmål fra brukerne5.11.2024 08:39:26 CET | Pressemelding
På under to uker har VGs brukere sendt over 110.000 spørsmål til VGs «Valgchat». – Bekrefter ryggmargsfølelsen vi hadde, sier Marcus Husby, redaksjonssjef for AI i VG.
VG lanserer AI-basert «Valgchat» for presidentvalget i USA25.10.2024 13:28:06 CEST | Pressemelding
«Valgchat» skal gjøre det lettere for brukerne å få svar på spørsmål om det amerikanske presidentvalget.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom