Martina Göransson blir administrerende direktør i Podme
Martina Göransson blir administrerende direktør for strømmetjenesten og podkastprodusenten Podme, og tar dermed over ledelsen etter Johan Strömberg. Hun kommer fra stillingen som COO i Schibsted Marketplaces.

– Schibsted Media har store ambisjoner fremover, ikke minst for Podme. Jeg er derfor utrolig glad for at vi får med oss en erfaren leder med så sterk kommersiell kraft som Martina for å utvikle både Podme og økosystemet i Schibsted Media, sier Tor Jacobsen, EVP Product & Consumer og styreleder i Podme.
Solid erfaring fra mediebransjen
Göransson har en solid bakgrunn fra mediebransjen. Hun har blant annet jobbet som konsulent i medie- og markedsføringbyrå i 15 år, og har også fire års erfaring fra Tele2. I 2019 ble hun rekruttert til Schibsteds markedsplass, Blocket, som Chief Marketing Officer. Der har hun også hatt rollen som Chief Commercial Officer og viseadministrerende direktør.
I Schibsteds Nordic Marketplaces-organisasjon har hun også hatt rollen som Nordisk COO Recommerce. Siden i fjor høst har hun vært programansvarlig for et nordisk synergiprogram i Schibsted Marketplaces.
– Fra de siste årene tar jeg med meg nyttig erfaring når det kommer til hvordan man styrer og driver en kommersiell agenda i et teknologiselskap. Jeg ser virkelig frem til å bidra med de erfaringene inn i Podme. Jeg har også med meg en forståelse for den enorme kraften som finnes i verdistyrte selskaper, og det å jobbe med abonnementsforretning og pris- og pakketering i et konkurranseutsatt marked, sier Göransson.
– En perfekt match for Podme
Prosessen med å finne en ny administrerende direktør har vært grundig, og arbeidet har pågått gjennom våren. Gründer og tidligere administrerende direktør, Johan Strömberg, har blitt værende i rollen som administrerende direktør gjennom nesten hele prosessen.
– I Martina har vi funnet den administrerende direktøren vi har lett etter. Hennes solide erfaring, både fra Schibsted og i tidligere roller – og den energien og kraften hun tilfører – gjør henne til en fantastisk rekruttering og en perfekt match for Podme. Nå vil Martina, sammen med resten av ledergruppen, sørge for at selskapet tar nye skritt fremover. Det blir også spennende å utvikle Podme i samspill med resten av selskapene i nye Schibsted Media, sier Tor Jacobsen.
Starter i august
Göransson ser frem til å komme i gang i den nye jobben etter sommerferien.
– Jeg ser frem til en spennende reise i et selskap med sterk vekst. I tillegg er det så fint å få jobbe med lyd, som er et medium som skaper sterke relasjoner til brukerne. Og, ikke minst, å få arbeide i et miljø der alle jobber for å kombinere et sterkt innhold med en fantastisk brukeropplevelse. Dessuten elsker jeg historier, fortellinger og mennesker – og det er jo det som er Podme, sier hun.
Medgründer i Podme, Niklas Julin, vil håndtere de løpende lederoppgavene frem til Göransson er på plass i august.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Bjørn-Martin Bache Nordby, Head of Communications Schibsted Media, på telefon +47 977 00 019 eller e-post
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of Communications
Schibsted Media - Norge
Bilder


Lenker
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Ny VGTV-serie: – De beste samtalene skjer etter one night stands14.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Det blir (nesten) helt ekte one night stands når StSunniva inviterer seg hjem til kjendiser for intime samtaler på VGTV.
Petra Wikström leder nytt samlet team for samfunnskontakt og kommunikasjon i Schibsted14.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler nå arbeidet med samfunnskontakt og kommunikasjon i et nytt felles team. Petra Wikström får det overordnede ansvaret i rollen som Director of Public Policy and Communication.
Schibsted Media blir Schibsted igjen12.5.2025 09:01:00 CEST | Pressemelding
I dag tar Schibsted Media tilbake navnet Schibsted, som følge av at mediekonsernet nå eier navnet alene. Navnebyttet er naturlig når det børsnoterte Schibsted Marketplaces formelt skifter navn til Vend.
VGs videogrep kåret til verdens beste6.5.2025 11:52:23 CEST | Pressemelding
Under Wan-Ifra Global Awards nådde VGs TV-dekning av USA-valget i høyde helt opp.
VG lanserer AI-chatboten «heiVG»5.5.2025 08:01:07 CEST | Pressemelding
Etter en periode med testing åpner VG nå chatboten «heiVG» for alle brukere. – Potensielt startskuddet på noe helt nytt, sier Øyvind Brenne, utviklingsredaktør i VG.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom