Offshore Norge

Enigheten i RNB er et godt utgangspunkt

Regjeringen og SV er enige om et revidert nasjonalbudsjett. Dette er Offshore Norges første kommentarer.

Hildegunn T. Blindheim, administrerende direktør i Offshore Norge
Hildegunn T. Blindheim, administrerende direktør i Offshore Norge Mats Bakken

― Dette er et godt utgangspunkt, vi er glade for at det er vilje til å finne løsninger for å sikre mer kraft. At vi får elektrifisert de siste prosjektene på norsk sokkel vil gi betydelige reduksjoner i klimagassutslippene som er nødvendig for å nå klimamålene, og dermed bidra til å sikre konkurransekraften til olje- og gassindustrien og arbeidsplassene.  Det er ikke minst viktig at det sikres midler for å industrialisere flytende havvind på norsk sokkel.

― Vi håper dette kan bidra å sikre bedre krafttilgang og være positivt for både fastlandsindustrien og offshore

― Det er viktig at næringen gjennom KonKraft og energipartnerskapet med Regjeringen er med i den videre utformingen og konkretiseringen. Skal vi lykkes er vi avhengig av å finne konkrete løsninger statsbudsjettet for 2025.

Om Offshore Norge

Offshore Norge er en arbeidsgiver- og interesseorganisasjon for selskaper som driver på norsk sokkel

Følg pressemeldinger fra Offshore Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Offshore Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Offshore Norge