Altibox velger WAL som nytt reklamebyrå

Denne våren har Altibox gjennomført en byråkonkurranse bestående av flere trinn, der flere av landets mest toneangivende reklamebyråer har deltatt. Nå er det klart at WAL gikk seirende ut, og kan glede seg over å få Altibox på kundelisten.

Altibox ser fram til samarbeidet med nytt reklamebyrå. Fra venstre: Helene Tendenes Matre, Martine Gulbrandsen, Christian Bernt, Mabel Moya, Fredrik Bjørn, Hannah Byström, Mussa Dagnew, Cecilie Aurstad,  Jannicken Lampe og Simen Frogner.
Altibox ser fram til samarbeidet med nytt reklamebyrå. Fra venstre: Helene Tendenes Matre, Martine Gulbrandsen, Christian Bernt, Mabel Moya, Fredrik Bjørn, Hannah Byström, Mussa Dagnew, Cecilie Aurstad, Jannicken Lampe og Simen Frogner. (Foto: Martine Kolstad)

Altibox leverer lynraskt fiberbredbånd og tv til over 1,6 millioner mennesker i hele Norge og har de mest fornøyde tv- og bredbåndskundene i landet. Samtidig er markedet modent, konkurransebildet i endring og det krever et taktskifte for å sikre videre vekst. Til å bygge merkevare og videre konkurransekraft skal Altibox jobbe med reklamebyrået WAL på Skøyen.

- I prosessen rundt valg av nytt byrå har vi vært på søken etter en partner som evner å forstå markedet, er bunnsolide på strategi, valg og prioriteringer, - som skaper reklame- og kommunikasjon som gir oppmerksomhet og effekt, og som ikke minst leverer på kjemi og dynamikk i gruppen, sier Jannicken Lampe, markedsdirektør i Altibox.

Lot seg imponere
Altibox-teamet lot seg imponere av WAL og at byrået leverte overbevisende helt fra det første innledende bli-kjent-møtet, gjennom en strategisk workshop og til slutt gjennom løsningsforslag på en kreativ oppgave.

- WAL har levert på et utrolig høyt nivå gjennom hele prosessen. De imponerte oss med sin strategiske tilnærming, teamsammensetning og kreative teft. Og så lyktes de med å utfordre og inspirere oss underveis. Vi har stor tro på at dette blir et bra samarbeid og vi gleder oss til å komme i gang. Sier Mabel Moya, leder for reklame og produksjon i Altibox.

Byråkonkurransen startet tidlig i april, men ble først avsluttet forrige fredag. Da fikk WAL beskjeden de håpet på.

- En helt perfekt inngang på helgen, sier Christian Bernt, strategisk rådgiver i WAL.

Attraktiv merkevare for alle som jobber med reklame
 Bernt forteller at WAL hadde skikkelig lyst på Altibox som kunde allerede fra start, og at de har brukt mye tid og ressurser på å sette seg godt inn i kundens muligheter og utfordringer.

- Å få jobbe med en så solid og sterk merkevare er noe alle som jobber med reklame har lyst til, så vi var egentlig klare allerede da forespørselen kom inn døra, sier Bernt.

- Men det fine med prosesser som den vi har vært gjennom med Altibox de siste månedene, er at man ikke går inn i et slags «arrangert ekteskap». Istedenfor er det en god anledning til å bli skikkelig godt kjent med merkevaren, bransjen og de fine folkene i Altibox underveis. Vi føler jo at vi kjenner Altibox godt fra start, som er et godt utgangspunkt for et vellykket samarbeid.

Bernt benytter også sjansen til å rose Altibox for en gjennomarbeidet og profesjonell prosess.

- Altibox har vært utrolig ryddige i sin gjennomføring av byråkonkurransen. De har også honorert arbeidet med både workshop og kreativ løsning, i tråd med retningslinjene bransjen ble enige om tidligere i år.

Bygger videre på kommunikasjonsplattform
 Denne uken har partene signert en rammeavtale, og allerede senere i juni går startskuddet for det nye samarbeidet. Høsten skal brukes for å skape nye og spennende uttak på Altibox’ allerede etablerte kommunikasjonsplattform; «På nett».

Altibox har hatt landets mest fornøyde bredbåndskunder utrolige 13 år på rad, ifølge Norsk Kundebarometer. Samtidig påpeker Jannicken Lampe at det fortsatt er mange som ikke kjenner godt nok til de raske og stabile bredbånds- og underholdningsløsningene Altibox tilbyr.

- I en stadig mer konkurranseutsatt kategori, med sterke og dyktige konkurrenter som Telia og Telenor må vi jobbe stadig smartere, mer effektivt og mer kreativt i kommunikasjonen for å styrke oss både nasjonalt, og sammen med våre Altibox-partnere lokalt. Vi gleder oss til å ta fatt å denne oppgaven sammen med de dyktige folkene i WAL, avslutter Lampe

Altibox er en del av Lyse-konsernet. Lyse er en av de største og ledende infrastruktur- og teletjenesteleverandører i Norge og forvalter de nasjonale merkevarene Altibox, ice og NiceMobil.