Omny

Omny lanserer et produkt for vurdering av sikkerhetsrisiko

Omny Risk vil gi et effektivt og løpende verktøy for å vurdere industriell risiko.

– Produktet som lanseres i dag revolusjonerer måten industriselskaper kan håndtere risiko og trusler. Omny

Produktet Omny Risk revolusjonerer ifølge CEO i Omny Sigvart Voss Eriksen måten industriselskaper kan håndtere risiko og trusler.

– Hva risikoen virksomheter utsettes for går ut på, er stadig i endring med nye faktorer som påvirker industrien på en rekke ulike måter. Sikkerhetsansvarlige i selskapene trenger derfor et dynamisk og digitalt verktøy for å kontinuerlig vurdere og evaluere potensielle trusler, inkludert deres påvirkning på drift og eiendeler i sanntid.

Eriksen forklarer at Omny Risk fanger opp disse faktorene og sammenligner dem med bedriftens egne data. Produktetjusterer og kvantifiserer deretter dataene for raskt å gi ansvarlige i relevante  avdelinger forståelse for endringer i risikobildet og mulighet til å ta velinformerte beslutninger.

Ved å kombinere Omny Risk med Omny’s unike rådgivningstjenester innenfor operasjonell teknologi, får selskaper en komplett pakke for å takle sikkerhetsrisiko

Omny Risk gir brukerne en oversikt over selskapets industrielle risikobilde. Med detaljer om potensielle trusler, deres mulige innvirkning, samt anbefalte initiativer og deres sannsynlighet for effektivitet, kan Omny Risk hjelpe med budsjettering for cybersikkerhetstiltak samtidig som det gir organisasjoner mulighet til å ta bedre, datadrevne beslutninger og prioritere tiltak. Dette er nøkkelfunksjonene i Omny Risk:

• Evaluering av nye risikoer etter hvert som de oppstår (sanntids risikoanalyse)
  • Kvantitative data for straetgiske beslutninger
  • Risikoprioritering i henhold til selskapets krav og industristandard
  • Forslag til risikoreduserende tiltak tilpasset hver site.
  • Innsikt fra fysisk, IT- og OT-sikkerhet samlet på ett sted

Bilder

– Sikkerhetsansvarlige i selskapene trenger et dynamisk og digitalt verktøy for å kontinuerlig vurdere og evaluere potensielle trusler, sier CEO i Omny Sigvart Voss Eriksen .
Omny
Last ned bilde
Ved å kombinere Omny Risk med Omny’s unike Operational Technology (OT) rådgivningstjenester, får selskaper med varierende nivåer av risiko- og sikkerhetssystemet en komplett pakke for å takle cybersikkerhetsrisiko både i nåtid og for fremtiden.
Foto: Omny

Om oss

Omny har som mål å gjøre komplekse trusler mot samfunnets mest kritiske infrastruktur forståelige. De norske selskapsgigantene Telenor og Aker ASA har gått sammen for å utnytte en ny tilnærming til industrielle cybertrusler ved hjelp av datavitenskap, teknologi og unik ekspertise for å ligge i forkant av det stadig mer komplekse trussellandskapet. Født fra industrien og bygget på domenekunnskap, er Omny posisjonert til å hjelpe industriselskaper med å håndtere deres økende sikkerhetsutfordringer. Omny har en internasjonal visjon med hovedkontor i Oslo, Norge.

For å lære mer om Omny og Omny Risk, besøk våre nettsider.

Følg pressemeldinger fra Omny

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Omny på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Omny