Jan Otto Trulsen er ny CFO i COWI

Ny nøkkelressurs på plass i COWI-ledelsen.

Trulsen kommer fra stillingen som CFO i WSP Norge AS. Han har tidligere erfaring fra å være CFO i KPMG, i reklamebyrået McCann, og egen erfaring fra å jobbe som rådgiver. Han har også hatt sentrale roller i profilerte selskaper som Sykehuspartner, Telenor Business Solutions og NSB.

– Vi er glade for å ha fått Jan Otto med på laget. Med sitt strategiske fokus og erfaring fra både internasjonale, offentlige og private virksomheter, bringer han med seg verdifulle kompetanse inn i den vekst- og utviklingsreisen vi er på, sier Birgit Farstad Larsen, administrerende direktør i COWI.

Som CFO trer Trulsen inn i COWIs ledergruppe i Norge. Han begynte i stillingen 01.juni.

COWI har satt seg som mål at 100 % av selskapets omsetning skal komme fra prosjekter som driver samfunnet i en mer bærekraftig retning. Denne retningen ønsket Trulsen å være en del av.

– COWI setter bærekraft og grønn omstilling i kjernen av sin strategi og forretning, noe jeg finner å være svært inspirerende. Som CFO skal jeg bidra til at vi etterlever denne visjonen på en måte som resulterer i økt lønnsomhet, vekst og utvikling, sier Trulsen.

Jan Otto er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, med spesialisering innenfor økonomistyring og regnskap.

Om Cowi