To nye talenter til Geelmuyden Kiese

Stijn van Oorschot (25) og Magnus Steen Selvik (26) starter som konsulenter denne høsten.

Stijn van Oorschot (t.v.) og Magnus Steen Selvik har fått fast jobb i Geelmuyden Kiese. Foto NHHS og Geelmuyden Kiese

Geelmuyden Kiese fortsetter å rekruttere. Nå har byrået gitt to nye, unge talenter fast jobb fra 2. september.

Stijn van Oorschot (25) er ansatt i avdelingen for finans og selskapskommunikasjon. Han har en dobbel mastergrad i strategi og internasjonal ledelse fra Norges handelshøyskole, NHH og CEMS, Master i International Management med utvekslingsopphold ved Universidad de los Andes, Bogotá i Columbia. Han var intern i Geelmuyden Kiese sommeren 2022, og har vært økonomimedarbeider i Vatergruppen og trainee i Askeladden.

Under studiene var van Oorschot leder for studentforeningen NHHS på NHH. Han har også vært regissør, manusforfatter og skuespiller for Ukerevyen på NHH. Van Oorschot har tidligere studert reiseliv, jobbet som turistguide, og jobbet som driftsdirektør og klatre-guide for Hornelen Via Ferrata.

–  Jeg gleder meg til å komme tilbake til Geelmuyden Kiese. Her stortrivdes jeg når jeg jobbet som intern. Jeg fikk mye ansvar, varierte oppgaver og det var et høyt tempo. Som leder for NHHS lærte jeg å holde mange jern i ilden, noe jeg utvilsomt får bruk for i Geelmuyden Kiese. Nå gleder jeg meg til å lære av flinke kolleger og sette mitt preg på oppgavene, sier van Oorschot.

Magnus Steen Selvik (26) er ansatt i avdelingen for politikk og myndighetskontakt. Han fullførte denne våren en mastergrad i statsvitenskap ved Universitetet i Oslo. Det siste året har han jobbet som researcher for Dagsnytt 18 og Debatten ved siden av studiene, og skal i sommer være vaktsjef i Dagsnytt 18.

Tidligere har Selvik jobbet som debattjournalist i Aftenposten, praktikant i public affairs-byrået Kruse Larsen og kommunikasjonsrådgiver i NRK. Han hadde sitt utvekslingssemester i Washington DC, hvor han også var intern for både Norwegian American Chamber of Commerce og Norwegian-American Defense & Homeland Security Industry Council.

– I Geelmuyden Kiese får jeg mulighet til å kombinere kunnskapene mine om statsvitenskap med erfaringene fra journalistikk og kommunikasjon. Som researcher er jeg vant til å jobbe i team hvor vi spiller hverandre gode, noe jeg tror også blir nyttig i jobben som konsulent. Jeg har lyst til å utvikle kommunikasjonsferdighetene mine, lære mer om bransjen og selskapene vi jobber med, og bidra til at Geelmuyden Kiese fortsatt er det selskapet kunder går til når de trenger kommunikasjonsråd, sier Selvik.

Byråleder Severin Roald mener nyansettelsene styrker byrået.

– Vi ønsker å tiltrekke oss de beste kommunikasjonstalentene i Norge. Både Stijn og Magnus har sterke rådgiveregenskaper, skriver godt og treffer på verdiene våre: åpenhet, integritet, mot og sans for humor. De tar også med seg god samfunnsforståelse, som er viktig for oss som et samfunnsbyrå, sier Roald.

Magnus Steen Selvik

Holdingselskapet Paritee kjøpte Geelmuyden Kiese Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Selskapet eier også Brands2life med 200 ansatte i London i UK og i New York, San Fransisco og New York i USA. Bak Paritee står en rekke bransjenestorer i kommunikasjonsbransjen i Norden.

Samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er et av Skandinavias største kommunikasjonsbyråer. Paritee har totalt ca. 350 ansatte.  Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com.