WakeupData

Den nederlandske multikanalplattformen Channable oppkjøper den danske aktøren WakeupData

Den danske feed management-virksomheten WakeupData har blitt oppkjøpt av den nederlandske multikanal e-handelsplattformen Channable. Med oppkjøpet sikter  Channable, som allerede er markedsleder i Benelux-landene, på å bli den største aktøren i Norden innen produktfeed management og digital markedsføring.

Samtlige medarbeidere hos WakeupData vil fortsette å jobbe for Channable i den danske avdelingen. Dermed blir de en del av det eksisterende teamet på over 260 ansatte som allerede jobber fra Channables kontorer i Utrecht, Nederland, Berlin, Tyskland, og New York City, USA.

Den nye nordiske avdelingen med kontor i Århus blir dermed det første fysiske kontoret i Norden.

I WakeupData ser de frem til fusjonen, som ifølge CEO og partner Steffen L. Jørgensen har vært underveis i et halvt år.

”Med Channables robuste plattform og ressurser står vi i en sterk posisjon til å styrke vårt markedslederskap i Danmark, Norge, Sverige og Finland," sier WakeupData CEO Steffen L. Jørgensen.

Han legger til:

"Når vi kombinerer WakeupDatas lokale ekspertise og personlige service med Channables cutting-edge teknologi og internasjonale rekkevidde, så er det en vinn-vinn for alle!

Både WakeupData og oppkjøperen Channable fasiliterer feed management-tjenester for nettbutikker ved å optimalisere datakvalitet og skape forbindelse mellom e-handelsleverandøren og relevante markedsføringskanaler, som eBay, Amazon, Google og Meta.

Gjennom Channable kan nettforhandlere og merker reklamere for millioner av produkter via de over 2.500 digitale markedsplattformene, reklameplattformene og prissammenligningssidene som Channable gir tilgang til.

Til slutt vil oppkjøpet også være til fordel for de nåværende kundene til WakeupData, fordi de vil kunne dra nytte av Channables plattform og verktøy i tillegg til å opprettholde den direkte tilknytningen og forholdet til det samme lokale supportteamet fra WakeupData.

Hos Channable forventes det at oppkjøpet vil styrke deres allerede sterke posisjon i Norden og gi muligheten til å utvikle produkttilbudet, og gjøre Channable til den ubestridte ledende aktøren i Norden.

"Én ting som virkelig var bemerkelsesverdig i denne prosessen med oppkjøpet, var at det ble tydelig at til tross for å ha konkurrert vennlig i flere år, så virket vår vei mot oppkjøpet som en naturlig utvikling," uttaler Rob van Nuenen, administrerende direktør for Channable.

I tillegg til å skulle slå sammen de to selskapenes kundebaser, ser Rob van Nuenen spesielt frem til å flette sammen teamene, som til sammen har to tiår med kunnskap innen området.

"Etter de første samtalene med teamet hos WakeupData har det blitt veldig klart at begge selskapene har tatt veldig like beslutninger, og at begge selskapene drives av like visjoner og verdier, og har bygget sin suksess basert på en sunn bedriftskultur med mangfoldige team," sier Rob van Nuenen.

Om Channable

Channable er en multikanal e-handelsplattform som styrker merker og forhandlere mot å akselerere vekst i e-handel ved å effektivisere optimalisering av produktdata på tvers av kanaler, fasilitere flerkanalssalg og forbedre konverteringsfrekvenser gjennom målrettede søke- og produktannonser.

Administrerende direktør for Channable Rob van Nuenen
WakeupData CEO Steffen L. Jørgensen

Følg pressemeldinger fra WakeupData

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra WakeupData på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra WakeupData