Motvind Norge passerer 20.000 medlemmer: – Motstanden mot vindkraft i Norge har aldri vært større!

Denne helgen nådde Motvind Norge en ny milepæl ved å passere 20.000 medlemmer. Den allerede sterke motstand mot vindkraft i Norge er økende. - Våre engasjerte medlemmer er en uvurderlig ressurs i arbeidet med å stanse nye vindkraftprosjekter og beskytte natur og lokalsamfunn, sier John Fiskvik, leder i Motvind Norge.

-Vi er overveldet og takknemlige for den massive støtten vi får fra hele landet, Fiskvik og fortsetter:

-Stadig flere nordmenn ser de skadelige og lite bærekraftige sidene ved vindkraft, og det motiverer oss til å fortsette kampen med stor styrke.

Motvind Norge er en grasrotorganisasjon som er helt avhengig av støtte fra medlemmer for å drive opplysningsarbeidet sitt. Motvind Norge arbeider svært bredt og arrangerer folkemøter, aksjoner, utarbeider høringsuttalelser og informerer offentligheten om de negative konsekvensene av vindkraftutbygging - blant mye annet.

-Vårt mål er å stoppe nye vindkraftinitiativ og sikre at Norges energiomstilling skjer på en måte som er bærekraftig og ansvarlig.

-Folkemøtene våre har fulle hus over hele landet, og vi merker en økende bevissthet blant folk flest om hvor skadelig og lite fremtidsrettet vindkraft faktisk er, sier Gaute Grøtta Grav, leder for informasjon og kommunikasjon i Motvind Norge.
-En slik respons gir oss en selvsagt stor inspirasjon til å fortsette kampen mot vindkraftutbygging.

Motvind Norge står nå foran en viktig fase hvor organisasjonen vil mobilisere ytterligere for å få ledende politikere på Stortinget til å ta problematikken med vindkraftutbygging på alvor.

-Jo flere medlemmer vi har, desto sterkere blir vår stemme i debatten, sier Fiskvik og avslutter:

-Motvind Norge vil fortsette å jobbe utrettelig for å beskytte både natur og lokalsamfunn fra de negative effektene av vindkraft. Vi oppfordrer alle som deler vårt syn til å bli medlem og bidra til en bærekraftig fremtid for Norge.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Motvind Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Øyfjellet-saken: NRK bidrar til stigmatisering av reindriftssamene med sensasjonsoppslag14.6.2024 12:18:54 CEST | Pressemelding

- Nei, det er ikke penger reindriftssamene ønsker seg. I den nylige dekningen av Øyfjellet-saken, har NRK presentert en overskrift som kraftig avsporer den virkelige problemstillingen. Ved å fokusere på reindriftas krav om erstatning, bidrar overskriften til en feilaktig fortelling om at samene kun er ute etter penger. Dette er ikke bare misvisende, det er også dypt urettferdig.