Inviterer til Folkefest under The Arctic Run

Lørdag 8. juni går første utgave av The Arctic Run av stabelen. Med over 1000 påmeldte blir det garantert en løpsfest. Men gode krefter i regionen har også gått sammen om å skape en folkefest rundt arrangementet.

FOLKEFEST: Det blir folkefest på Stokmarknes i forbindelse med løpsfesten The Arctic Run lørdag Arena Storheia

Arena Storheia inviterer familier, barn, ungdom, voksne, venner og løpsentusiaster, til et yrende folkeliv i sentrum lørdag.

- Vi fyller bykjernen med et eget barneprogram, så vel som aktiviteter for ungdom og voksne, og alle er velkommen. Vi oppfordrer folk til å ta med seg sine nærmeste, og bli med på å skape en ekte folkefest, sier Bjørn Tore Woll i Arena Storheia.

- Aktivitetene under dagarrangementet er gratis for alle. Billetter til kveldsarrangement med Afterparty på Hurtigrutens Hus kan kjøpes på Hurtigrutens Hus egen nettside, fortsetter Woll.

Daglig leder Knut-Eirik Dybdal i The Arctic Run er glad for at løpsarrangementet bidrar til å skape liv og røre for folk i Vesterålen.

- The Arctic Run ønsker å være mye mer enn et løpsarrangement. Vi skal vise at Vesterålen er et flott sted å bo, jobbe, eller besøke. Da er det godt å se at lokale krefter bruker anledningen til å skape både artige og meningsfulle aktiviteter rundt hovedarrangementet i morgen. Og ekstra fint er det at over 200 frivillige stiller opp for løpsarrangementet, sier Dybdal.

Ulike arrangører har lagt opp til følgende aktiviteter lørdag:

07.30 The Arctic Run Morning Walk (start utenfor QH Richard With)

08.00: The Arctic Run Expo åpner, Hurtigrutemuseet

11.00: Folkefest åpner i Markedsgata og Torget med åpningsseremoni av Stokmarknes Skolekorps, Melbu skolekorps og Drill

11.30: Folkefest: vandreteater med Naturagentene starter ved Kulturkontainer, vis a vis Bykuben og paviljongen

12.00: Fellesstart, maraton og halvmaraton

12.00: Folkefest: skattejakt med Skogspiraten starter ved Kulturkontainer, vis a vis Bykuben og paviljongenkl.

13.00: Folkefest: Pop-up korps Stokmarknes Musikkforening og Melbo musikkforening

13.30: Folkefest: vandreteater med Naturagentene starter ved Kulturkontainer, vis a vis Bykuben og paviljongen

14.00: Folkefest: skattejakt med Skogspiraten starter ved Kulturkontainer, vis a vis Bykuben og paviljongen

14.00: The Arctic Run Expo stengerkl. 15.00: Fellesstart, 10K løp