Ny musikk fra Sabrina Carpenter, Ramón, Gracie Abrams, J Balvin, Ella Marie, Plaza samt album fra Dagny og Bon Jovi!

Sabrina Carpenter klar med nytt album og ute med ny singel!

Dagny slipper albumet ELLE

Plaza elsker når du synger med på “Røde Rubin”

Gii Gielista - Hvem lyver?

“henda i været” - en deilig anthem om at man ser seg ferdig med å grine på konserter

Bråtabrann om å finne veien tilbake

Rockelegendene i Bon Jovi fortsetter feiringen av sitt 40-årsjubileum med albumet Forever. Dette er bandets 16 studioalbum i rekken og det første siden 2020. I forbindelse med bandets 40-årsjubileum ble det sluppet en dokumentarserie på HULU, Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story. Dette er tidenes første dokumentarserie om bandets historie som har blitt laget med fullt samarbeid fra alle tidligere og nåværende medlemmer av Bon Jovi.

Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskrivere i sin generasjon. Hun har høstet lovord fra artister som Billie Eilish og Olivia Rodrigo og har Joni Mitchell som sitt forbilde. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Nå følger hun opp med albumet The Secret of Us som slippes 21. juni. Andre låt ut fra det nye albumet er “Close To You” som er ute i dag. Til høsten legger hun ut på veien igjen med Taylor Swift når hun gjør sin The Eras Tour i USA og Canada.

Reggaeton-stjernen fra Medellín i Colombia, J Balvin, er en av verdens bestselgende latinske artister. Han har blant annet vunnet Billboard Music Awards, American Music Awards og Latin Grammys og er en av de 10 mest streamede artistene globalt. Nå er han ute  med “Polvo de tu Vida” hvor han har fått med seg den Puerto Ricanske artisten og produsenten Chencho. I mai stod J Balvin på scene i Oslo Spektrum.

mgk (tidligere Machine Gun Kelly) er ute med den nye låten "BMXXing". Låten er en hyllest til BMX-miljøet. mgk har tidligere spilt på flere norske festivaler og solgt ut Rockefeller og Sentrum Scene. Senest i fjor spilte han på Slottsfjellfestivalen i Tønsberg.

Med fenomenet “Heat Waves”, som har nærmere 3 milliarder streams på Spotify, tok den britiske kvartetten Glass Animals verden med storm. Nå er de ute med den nye låten “A Tear In Space (Airlock)” som blir å finne på deres nye album I Love You So F***ing Much, som slippes 19. juli.

I 1993 spilte Johnny Cash inn et album med egenskrevne låter, men slapp kort tid etterpå American Recordings-utgivelsene og albumet ble lagt på hylla. American Recordings-serien gjenetablerte Cashs posisjon som en av verdens beste låtskrivere og introduserte ham samtidig til generasjoner av nye fans. Albumet Songwriter slippes nå 28. juni, og andre låt ut er "Spotlight”. Albumets 11 tidligere uutgitte låter har blitt oppdatert av Johnny Cash sin sønn John Carter Cash sammen med co-produsent David Ferguson og et knippe musikere som alle har spilt med Cash, blant andre Marty Stuart, Dave Roe og Pete Abbott.

Den norske artisten Flöber kombinerer låtskriver- og produksjonsinspirasjoner i sin nyeste singel, noe som har ført til en dansbar, feel-good sommerlåt. “Oppmerksomhet” handler om to personer, begge desperat etter validering fra hverandre, men som ikke tør å forplikte seg til et langvarig forhold.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør